BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny marki, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy bez lokalnej emisji spalin. Auto łączy charakterystyczny sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupe (bagażnik o pojemności 470 litrów). Pojazd bazuje na modułowej architekturze, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Bateria została umieszczona płasko w podłodze, długi jest rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i zoptymalizowana pod względem masy i sztywności konstrukcja karoserii. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego zostały trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne pozwoliły na osiągnięcie współczynnika CX na poziomie 0,24.
Poznaj też: Osiągi, adrenalina i wiatr we włosach! Debiutuje BMW M4 Competition Cabrio - CENY, WIDEO
Nowa, precyzyjnie dostosowana do koncepcji pojazdu technika układu jezdnego to oś przednia z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczowa oś tylna. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi są w wyposażeniu standardowym. Auto pojawia się na polskim rynku w dwóch wariantach. Słabsza odmiana BMW i4 eDrive40 legitymuje się mocą 340 KM i 430 Nm, klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 km. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 s.
BMW i4 M50 to wersja o wysokich osiągach. Moc wynosi 544 KM i 795 Nm, napęd jest przekazywany na cztery koła, a zasięg dochodzi do 510 km. Funkcja Sport Boost zapewni wyjątkowo dynamiczne oddawanie mocy dwóch silników elektrycznych. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 3,9 s. Wersja ta jest wyposażona w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.
Zobacz: Nowe BMW M3 i M4 są teraz szybsze i potrafią więcej. Sportowe modele debiutują z napędem M xDrive
Akumulator wysokonapięciowy ma pojemność energetyczną brutto 83,9 kWh. Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 km(BMW i4 eDrive40) lub 140 km (BMW i4 M50).
Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł za BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł w przypadku BMW i4 M50