Żaden szczyt nie jest zbyt wysoki, aby go zdobyć, a żadna granica nie jest zbyt trudna, aby ją przekroczyć. Filozofia ta od zawsze definiowała Jeepa Wranglera, model będący w stanie pokonać dosłownie każdą przeszkodę dzięki wzorcowym systemom i funkcjonalności. To prawdziwa siła marki szczycącej się 80-letnim doświadczeniem, sukcesami i innowacjami, dzięki której powstała gama najczęściej nagradzanych SUV-ów w historii. Dzisiaj, techniczną ewolucję marki Jeep kontynuuje Jeep Wrangler 4xe.
Zobacz również: Straż Graniczna wjedzie wszędzie i złapie każdego! Zakupy za 14,5 mln zł
Hybrydowe terenówki doładowywane z gniazdka można już zamawiać w Polsce. Jeep Wrangler 4xe plug-in jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: Sahara 4xe, Rubicon 4xe oraz serii specjalnej „80th Anniversary 4xe”, z dwoma systemami napędu 4x4 i specjalnymi 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi. Sahara 4xe kosztuje od 303 500 zł. Rubicon 4xe to wydatek od 310 400 zł, a wersję 80th Anniversary 4xe wyceniono na 316 200 zł.
Układ napędowy
Jeep Wrangler 4xe kładzie nacisk na definicję wolności, umożliwiając podróżowanie w dowolne miejsca bez emisji zanieczyszczeń. Wrangler 4xe łączy w sobie zalety napędu 4x4 z napędem elektrycznym. Pojazd udowadnia, że jazda terenowa może być przyjazna dla środowiska, a przemieszczanie się w całkowitej ciszy przy użyciu napędu elektrycznego równie przyjemne. Jeep informuje, że Wrangler 4xe to najbardziej przyjazny dla środowiska i zdolny do jazdy terenowej Wrangler w historii, zachowujący jednocześnie swobodę i wrażenia jazdy pod gołym niebem, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Wranglera.
Testowaliśmy: Wierny starej szkole. Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon - TEST, OPINIA, WIDEO
Napęd wykorzystuje dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów wysokonapięciowych oraz 4-cylindrowy silnik 2.0 turbo połączony z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Wrangler 4xe dostarcza moc 380 KM i z 637 Nm momentu obrotowego oraz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Napęd na cztery koła może działać w trybie czysto elektrycznym. Zużycie paliwa wynosi około 3,5 litra/100 km w trybie hybrydowym a emisja CO2 jest niższa o prawie 70% w porównaniu z wersją benzynową zgodnie z cyklem WLTP.
Zasięg na baterii
Zaawansowany hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia zasięg do 50 km i zerową emisję w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu miejskim WLTP), dzięki czemu model jest idealny do codziennego użytkowania w mieście. Czas ładowania akumulatora wynosi niecałe 3 godziny korzystając z ładowarki o mocy 7,4 kWh i opcji planowania, a dzięki funkcji Max Regen, można zwiększyć naładowanie akumulatora podczas hamowania rekuperacyjnego (funkcja wolnego biegu). Ładowanie Jeepa Wranglera 4xe jest łatwe i intuicyjne dzięki specjalnym rozwiązaniom do ładowania na publicznych stacjach i w domu za pomocą stacji ładowania easyWallbox.
Zobacz: Oto nowy Jeep Compass. ILE KOSZTUJE nowa odsłona tego modelu?
Wrangler w zależności od wyposażenia, oferuje dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full time aktywowane na żądanie Selec-Trac lub Rock Trac, osie Dana nowej generacji, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator.
Wyposażenie
Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje system multimedialny Uconnect™ NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym, integrację smartfona poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto i usługi Uconnect, zapewniające w samochodzie łączność ze światem (m.in. monitorowanie przy użyciu smartfona parametrów samochodu za pośrednictwem aplikacji MY Uconnect) oraz specjalny dla modeli 4xe 7-calowy wyświetlacz TFT z informacjami o poziomie naładowania akumulatora i zasięgu (w trybie elektrycznym i hybrydowym) i 9-głośnikowy system audio Alpine z subwooferem 552W.
Pod względem bezpieczeństwa auto oferuje systemy ADAS, w tym dostępne w standardzie system monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring with Rear Cross-Path Detection), kamerę tylną, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją ERM (elektronicznym systemem przeciwdziałania dachowaniu), asystenta parkowania przodem i tyłem oraz bezkluczykowy system Keyless Enter 'N Go™. Wyposażenie opcjonalne obejmuje tempomat adaptacyjny, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) oraz nową przednią kamerę (standard w modelu Rubicon).
Zgodnie z oczekiwaniami w zakresie personalizacji Wranglera, dostępnych jest wiele opcji kolorystycznych, które można łączyć z różnymi dostępnymi konfiguracjami dachu: miękkim, twardym, elektrycznym dachem power soft top i zestawem dachów, zapewniając niezrównane wrażenia z jazdy pod gołym niebem w typowym stylu Wranglera.