Niemiecki producent progresywnie odświeża swoją całą gamę pojazdów. Niestety, nie każdy model w najbliższym czasie doczeka się nowej generacji, ale niewielkie liftingi są mile widziane. Do tych drugich zalicza się Mercedes-Benz Klasy GLC, który już w obu wariantach doczekał się pewnych zmian — wizualnych, jak i technologicznych.
Poprawiony kompaktowy SUV otrzymał bardziej sportową facjatę i profilowy "diamentowy" grill, otoczony przez reflektory LED o nowym wzorze. Światła zmieniły się również z tyłu, a w dodatku nowe końcówki układu wydechowego podkreślają sportowy charakter. Ponadto z tyłu pojawił się nowy dyfuzor i mnóstwo chromowanych wykończeń.
W środku kabiny nie pozmieniało się wiele, niemniej jednak lifting jest zauważalny. Na pierwszy rzut oka widać, że pojawiła się tu nowa kierownica — ta sama, która wcześniej była zarezerwowana wyłącznie dla Klasy S. Aktualnie w każdym modelu po liftingu, czy w nowych generacjach jest ona stosowana. Z kolei zamiast analogowych zegarów, producent pokusił się o schowanie za kierownicą 12,3-calowego wyświetlacza.
Na pokładzie znalazł się także nowy wielofunkcyjny touchpad do obsługi systemu info-rozrywki i 10,25-calowy ekran umieszczony centralnie. Jak w całej reszcie nowych Mercedesów, tu również nie zabrakło systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience), który jest poniekąd naszym prywatnym asystentem. Lista komend i pytań, jakie możemy zadać nowym Mercedesom po wypowiedzeniu słów "Hej, Mercedes!" jest naprawdę długa. Możemy m.in. poprosić o zamknięcie okna, zmianę temperatury w kabinie, znalezienie stacji benzynowej czy zadzwonienie do żony.
Zainteresowani nowym kompaktowym SUV-em mogą śmiało wybierać się do salonów, ponieważ poliftowe GLC i GLC Coupe są już w ofercie dealerów. Za najtańszego Mercedesa GLC w wersji 200d z 2-litrowym dieslem o mocy 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego musimy zapłacić min. 175 tys. złotych. Z kolei nadwozie coupe w tej samej konfiguracji to cena rzędu 200 900 zł. Obydwie wersje domyślnie współpracują z tą samą 9-stopniową skrzynią automatyczną 9G-tronic, która przenosi cały moment wyłącznie na tylną oś. Napęd na wszystkie koła (4MATIC) jest dostępny w zależności od wersji wyposażenia.
Mercedes-Benz GLC i GLC Coupe - CENNIK
Mercedes-Benz GLC | Cena |
---|---|
GLC 200 d | 175 000 zł |
GLC 220 d 4MATIC | 185 500 zł |
GLC 220 d | 190 400 zł |
GLC 220 d 4MATIC | 200 900 zł |
Mercedes-Benz GLC Coupe | |
GLC Coupe 200 d | 200 900 zł |
GLC Coupe 200 d 4MATIC | 211 400 zł |
GLC Coupe 220 d 4MATIC | 218 600 zł |