EQC 400 to pierwszy całkowicie osobny model marki EQ. Samochód ten ma konwencjonalny wygląd SUV-a z przestronnym i funkcjonalnym przedziałem pasażerskim oraz efektowną stylizacją całości. Pod karoserią kryje się natomiast innowacyjny elektryczny napęd.
Układ napędowy z silnikami przy każdej z osi sprawia, że EQC to auto z napędem na wszystkie koła. Przedni silnik elektryczny jest skonfigurowany z myślą o uzyskaniu możliwie najlepszej efektywności w zakresie niskich i średnich obciążeń, a tylny zapewnia odpowiednią dynamikę. Silniki rozwijają łącznie moc 408 KM i 765 Nm, a duża bateria o pojemności 80 kWh zapewnia zasięg 417 km. Generowana moc pozwala na rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.
Przeczytaj też: Mercedes-Benz EQC Edition 1886 - jeszcze nie trafił do salonów, a już doczekał się wersji limitowanej
Dzięki interakcji pomiędzy dwoma niezależnie uruchamianymi silnikami elektrycznymi oraz trzystopniowym układem ESP, nowy Mercedes-Benz EQC jest bardzo stabilny i zwinny. Napęd wykrywa poślizg kół i odpowiednio dostosowuje rozkład momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi kołami. Akumulator litowo-jonowy magazynujący energię ma pojemność 80 kWh. System wspomagający ECO Assistant zapewnia kierowcy wszechstronne wsparcie w utrzymywaniu przewidywalnego stylu jazdy.
Polskie ceny elektrycznych SUV-ów
Cena Mercedesa EQC 400 4MATIC rozpoczyna się w Polsce od 328 300 zł. Od 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition, a najwyższy wariant – EQC 400 4MATIC Edition 1886 kosztuje 367 600 zł.
Za konkurencyjne Audi e-tron (moc 360 KM, a z overboost do 408 KM i 665 Nm) przyspieszające do "setki" w 5,7 sekundy trzeba zapłacić minimum 342 800 zł. Jaguar I-Pace rozwijający 400 KM i 700 Nm, który do 100 km/h przyspiesza w 4,8 s, kosztuje minimum 356 600 zł.