Wiemy ile kosztuje w Polsce nowa Honda HR-V. Auto o odważnej sylwetce SUV-a w stylu coupe ma przestronne wnętrze, które zostało wykończone materiałami wysokiej jakości. Producent chwali się, że nowa HR-V legitymuje się wiodącą w swoim segmencie wielkością kabiny. Gamę otwiera wersja Elegance, której cena zaczyna się od 123 700 zł. W finansowaniu za pośrednictwem Honda Finance w leasingu operacyjnym cena zaczyna się od 799 zł netto miesięcznie. Standard zawiera m.in. reflektory LED, podgrzewane fotele przednie, 18-calowe obręcze kół czy łączność ze smartfonami. Wersja Advance ma cenę od 139 700 zł, a wyposażenie obejmuje dodatkowo m.in. elektrycznie sterowaną klapę bagażnika z funkcją automatycznego zamykania i bezdotykowego dostępu, podgrzewaną, skórzaną kierownicę, monitorowanie martwego pola oraz wykończenie wnętrza ze skóry syntetycznej i tkaniny. Najbogatsza wersja Advance Style dostępna jest od 153 900 zł a w jej ramach użytkownik otrzymuje system audio klasy premium, ładowarkę bezprzewodową, wyjątkowe detale, a także wyróżniające elementy stylistyczne, jak dwukolorowy lakier nadwozia i pomarańczowe akcenty wykończeniowe we wnętrzu.
Polecany artykuł:
Podobnie jak wszystkie nowe modele Hondy, najnowszy HR-V jest wyposażony w system Honda SensingTM, który obejmuje kompleksowy zestaw najlepszych w swojej klasie rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. W nowym modelu wprowadzono również funkcję kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), która zapewnia lepsze panowanie nad samochodem na stromych zboczach i nawierzchniach o niskiej przyczepności. Właściciel Hondy HR-V może dodatkowo korzystać z wygodnych w użyciu systemów łączności w samochodzie. 9-calowy ekran dotykowy posiada funkcję udostępniania ekranu smartfona przez Apple CarPlay (za pośrednictwem Bluetooth, WiFi lub połączenia przewodowego), a także przez Android Auto (z połączeniem przewodowym). W HR-V e:HEV udało się zachować wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.
Dwusilnikowy hybrydowy układ Hondy e:HEV jest podstawą wyposażenia nowej Hondy HR-V. To połączenie benzynowego silnika 1.5 pracującego w cyklu Atkinsona z motorami elektrycznymi. Jeden jest zintegrowany z silnikiem spalinowym i pełni rolę generatora prądu (energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym), a drugi silnik napędza koła. Hamowanie rekuperacyjne zamienia energię mechaniczną toczących się kół w energię elektryczną. Cały system może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym. Jednostka hybrydowa wpływa na emisję CO2 wynoszącą od 122 g/km (cykl mieszany WLTP) i zużywa paliwo na poziomie 5,4 l/100 km (cykl mieszany WLTP). Układ e:HEV oferuje trzy tryby jazdy, wybierane automatycznie w zależności od aktualnych warunków drogowych. System ten zapewnia przyjemność z jazdy i szybkość reakcji, typową dla samochodów elektrycznych oraz maksymalną sprawność w każdej sytuacji drogowej.