Ile kosztuje nowa Kia Sorento? Czwarta generacja z hybrydą i bogatym wyposażeniem - polski CENNIK

2020-07-07 13:25

Kia Sorento czwartej generacji debiutuje w polskim cenniku. Flagowy SUV oferuje przestronniejsze wnętrze, lepsze osiągi i większą wydajność zespołów napędowych niż dotychczasowy model. Ceny Sorento zaczynają się od 157 900 zł za 230-konną hybrydę z napędem na przednie koła. Odmiana z napędem na cztery koła kosztuje minimum 166 900 zł. Na 202-konnego diesla trzeba przygotować minimum 189 900 zł.

Kia informuje, że w nowym Sorento nowoczesny design nadwozia idzie w parze z zaawansowaną technologicznie kabiną, wykonaną z materiałów wysokiej jakości. Auto postawiono na nowej platformie podłogowej, która została przystosowana do zastosowania hybrydowych zespołów napędowych. Większy o 35 mm rozstaw osi przyczynia się do ogólnej poprawy komfortu jazdy, a nowe nadwozie – ze średnim wzrostem wytrzymałości na rozciąganie o 4% – powoduje niższe wibracje. Z informacji prasowych wynika, że auto ma więcej miejsca i oferuje więcej komfortu w kabinie, a także ma lepsze właściwości jezdne niż model poprzedniej generacji. 

Sprawdź również: Kia Picanto lifting 2020. Co się zmieniło, ile kosztuje? CENNIK i wyposażenie

W Polsce nowa Kia Sorento standardowo jest oferowana jako samochód 7-miejscowy. W wyposażeniu pojawia się zaawansowany system łączności ze światem zewnętrznym UVO Connect i systemy wspomagające prowadzenie samochodu. Model ten został objęty przez producenta 7-letnią gwarancją lub do 150 000 km przebiegu. 

Kia Sorento (2021)

i

Autor: Kia Kia Sorento (2021)

Nowe układy napędowe

Flagowy SUV marki Kia po raz pierwszy jest oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Docelowo do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in, która dołączy do oferty w 2021 roku. Hybrydowy układ napędowy Sorento składa się z 1.6-litrowej jednostki napędowej T-GDi o mocy 180 KM (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 60 KM i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.

Przeczytaj również: Kia Rio przeszła lifting! Koreański maluch stał się hybrydą i jest bezpieczniejszy

Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM i 350 Nm. Moment obrotowy jest przekazywany do kół za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni automatycznej i zintegrowanego z nią elektrycznego urządzenia, które umożliwia jednoczesny transfer momentu obrotowego jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. W efekcie reakcja na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jazdy jest natychmiastowa.

Klienci wybierający diesla mogą zdecydować się na czterocylindrowy silniki wysokoprężny o pojemności 2.2 litra o mocy 202 KM i 440 Nm. Nowy aluminiowy blok silnika jest o 19,5 kg lżejszy od żeliwnego, stosowanego w poprzedniej wersji tej jednostki napędowej. Cały silnik waży o 38,2 kg mniej niż analogiczna jednostka napędowa w Sorento trzeciej generacji. Silnik 2.2 CRDi seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach, które pracują w kąpieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia tak samo płynną zmianę przełożeń i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Testowaliśmy: To auto łączy ze sobą kilka skrajności. Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM DCT7 - TEST, OPINIA, WIDEO

Auto napędzane dieslem może ciągnąć hamowaną przyczepę o masie do 2500 kg, a 230-konne hybrydowe do 1650 kg.  Nowy tryb jazdy terenowej – Terrain Mode – zwiększa możliwości Sorento w trudnym terenie w porównaniu z poprzednikami. Terrain Mode, w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła, sprawia, że ​​Sorento lepiej radzi sobie w błocie oraz na śniegu i w piasku. W każdym z trybów jazdy, wybieranym za pomocą pokrętła na konsoli środkowej, Terrain Mode kontroluje system stabilizacji toru jazdy (ESC), a także podział momentu obrotowego między cztery koła. System dostosowuje również moment zmiany biegów, aby zapewnić autu i utrzymać jak najlepszą przyczepność kół do podłoża w różnych warunkach.

Kia Sorento (2021)

i

Autor: Kia Kia Sorento (2021)

Bogate wyposażenie

Standardowe wyposażenie nowego Sorento obejmuje m.in.: światła przednie i tylne w technologii LED, cyfrowe zegary z kolorowym ekranem o przekątnej 12,3” (Kia Supervision Cluster), 8-calowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania, tuner DAB, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, automatyczną dwustrefową klimatyzację z filtrem cząstek PM 2,5 i automatycznym trybem oczyszczania powietrza w kabinie, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz inteligentnym ogranicznikiem prędkości, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, asystenta hamowania z funkcją unikania kolizji podczas skrętu w lewo, 7 poduszek powietrznych (w tym centralną między fotelami), system powiadamiania ratunkowego e-call, system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła przeciwmgielne i do jazdy dziennej LED, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z kierunkowskazami w technologii LED, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, wybór trybów jazdy miejskiej i terenowej, relingi dachowe i dojazdowe koło zapasowe.

Limitowana wersja Prestige Line 

W skład wyposażenia wersji limitowanej Prestige Line wchodzą: system Blind Spot View Monitor wyświetlający na zegarach podgląd martwego pola, Round View Camera – kamera 360°, Parking Collision Avoidance Assist – system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą, Head-up display, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane przednie fotele, system audio BOSE z 12 głośnikami, elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego (w fotelu kierowcy 4-kierunkowa, w fotelu pasażera 2-kierunkowa), samopoziomujące tylne zawieszenie (bez użycia elektroniki, Nivomat), aluminiowe nakładki na pedały oraz podsufitka w kolorze czarnym

2020 Kia Sorento - polski cennik

KLIKNIJ i POBIERZ - Kia Sorento - pełny cennik i wyposażenie

silnik/wersja M L XL
HEV 1.6 T-GDI 230 KM 6AT 2WD 157 900 zł 170 900 zł 183 900 zł
HEV 1.6 T-GDI 230 KM 6AT 4WD 166 900 zł 179 900 zł 192 900 zł
2.2 CRDi SCR 202 KM 8DCT 4WD 189 900 zł 202 900 zł 215 900 zł

Nasi Partnerzy polecają