Kia informuje, że w nowym Sorento nowoczesny design nadwozia idzie w parze z zaawansowaną technologicznie kabiną, wykonaną z materiałów wysokiej jakości. Auto postawiono na nowej platformie podłogowej, która została przystosowana do zastosowania hybrydowych zespołów napędowych. Większy o 35 mm rozstaw osi przyczynia się do ogólnej poprawy komfortu jazdy, a nowe nadwozie – ze średnim wzrostem wytrzymałości na rozciąganie o 4% – powoduje niższe wibracje. Z informacji prasowych wynika, że auto ma więcej miejsca i oferuje więcej komfortu w kabinie, a także ma lepsze właściwości jezdne niż model poprzedniej generacji.
Sprawdź również: Kia Picanto lifting 2020. Co się zmieniło, ile kosztuje? CENNIK i wyposażenie
W Polsce nowa Kia Sorento standardowo jest oferowana jako samochód 7-miejscowy. W wyposażeniu pojawia się zaawansowany system łączności ze światem zewnętrznym UVO Connect i systemy wspomagające prowadzenie samochodu. Model ten został objęty przez producenta 7-letnią gwarancją lub do 150 000 km przebiegu.
Nowe układy napędowe
Flagowy SUV marki Kia po raz pierwszy jest oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Docelowo do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in, która dołączy do oferty w 2021 roku. Hybrydowy układ napędowy Sorento składa się z 1.6-litrowej jednostki napędowej T-GDi o mocy 180 KM (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 60 KM i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.
Przeczytaj również: Kia Rio przeszła lifting! Koreański maluch stał się hybrydą i jest bezpieczniejszy
Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM i 350 Nm. Moment obrotowy jest przekazywany do kół za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni automatycznej i zintegrowanego z nią elektrycznego urządzenia, które umożliwia jednoczesny transfer momentu obrotowego jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. W efekcie reakcja na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jazdy jest natychmiastowa.
Klienci wybierający diesla mogą zdecydować się na czterocylindrowy silniki wysokoprężny o pojemności 2.2 litra o mocy 202 KM i 440 Nm. Nowy aluminiowy blok silnika jest o 19,5 kg lżejszy od żeliwnego, stosowanego w poprzedniej wersji tej jednostki napędowej. Cały silnik waży o 38,2 kg mniej niż analogiczna jednostka napędowa w Sorento trzeciej generacji. Silnik 2.2 CRDi seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach, które pracują w kąpieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia tak samo płynną zmianę przełożeń i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Testowaliśmy: To auto łączy ze sobą kilka skrajności. Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM DCT7 - TEST, OPINIA, WIDEO
Auto napędzane dieslem może ciągnąć hamowaną przyczepę o masie do 2500 kg, a 230-konne hybrydowe do 1650 kg. Nowy tryb jazdy terenowej – Terrain Mode – zwiększa możliwości Sorento w trudnym terenie w porównaniu z poprzednikami. Terrain Mode, w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła, sprawia, że Sorento lepiej radzi sobie w błocie oraz na śniegu i w piasku. W każdym z trybów jazdy, wybieranym za pomocą pokrętła na konsoli środkowej, Terrain Mode kontroluje system stabilizacji toru jazdy (ESC), a także podział momentu obrotowego między cztery koła. System dostosowuje również moment zmiany biegów, aby zapewnić autu i utrzymać jak najlepszą przyczepność kół do podłoża w różnych warunkach.
Bogate wyposażenie
Standardowe wyposażenie nowego Sorento obejmuje m.in.: światła przednie i tylne w technologii LED, cyfrowe zegary z kolorowym ekranem o przekątnej 12,3” (Kia Supervision Cluster), 8-calowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania, tuner DAB, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, automatyczną dwustrefową klimatyzację z filtrem cząstek PM 2,5 i automatycznym trybem oczyszczania powietrza w kabinie, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz inteligentnym ogranicznikiem prędkości, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, asystenta hamowania z funkcją unikania kolizji podczas skrętu w lewo, 7 poduszek powietrznych (w tym centralną między fotelami), system powiadamiania ratunkowego e-call, system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła przeciwmgielne i do jazdy dziennej LED, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z kierunkowskazami w technologii LED, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów, wybór trybów jazdy miejskiej i terenowej, relingi dachowe i dojazdowe koło zapasowe.
Limitowana wersja Prestige Line
W skład wyposażenia wersji limitowanej Prestige Line wchodzą: system Blind Spot View Monitor wyświetlający na zegarach podgląd martwego pola, Round View Camera – kamera 360°, Parking Collision Avoidance Assist – system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą, Head-up display, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane przednie fotele, system audio BOSE z 12 głośnikami, elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego (w fotelu kierowcy 4-kierunkowa, w fotelu pasażera 2-kierunkowa), samopoziomujące tylne zawieszenie (bez użycia elektroniki, Nivomat), aluminiowe nakładki na pedały oraz podsufitka w kolorze czarnym
2020 Kia Sorento - polski cennik
KLIKNIJ i POBIERZ - Kia Sorento - pełny cennik i wyposażenie
silnik/wersja | M | L | XL |
---|---|---|---|
HEV 1.6 T-GDI 230 KM 6AT 2WD | 157 900 zł | 170 900 zł | 183 900 zł |
HEV 1.6 T-GDI 230 KM 6AT 4WD | 166 900 zł | 179 900 zł | 192 900 zł |
2.2 CRDi SCR 202 KM 8DCT 4WD | 189 900 zł | 202 900 zł | 215 900 zł |