Klienci zainteresowani nowym BMW serii 4 Coupe mogą już zaczynać zabawę w konfiguratorze. Polski importer wprowadził ten samochód do oferty i przygotował cennik. Ile trzeba zapłacić za najbardziej kontrowersyjne BMW ostatnich lat? Wielkie nerki kosztują minimum 189 900 zł. Na początku sprzedaży oferowanych jest pięć wariantów - chodzi o dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 6-cylindrowy benzynowy oraz dwa warianty 4-cylindrowego diesla. W marcu 2021 r. dojdą do tego dwa 6‑cylindrowe silniki wysokoprężne (430d xDrive 286 KM i M440d 340 KM). Wszystkie jednostki napędowe są łączone z 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie, a opcjonalnie pojawia się skrzynia z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń.
Zobacz też: BMW serii 5 po liftingu. Elektryfikacja nie zabrała nam V8
Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive na początku sprzedaży jest oferowany w dwóch modelach, a od marca 2021 r. pojawi się w czterech modelach. Wszystkie silniki dysponują teraz dwustopniowym turbodoładowaniem, a motor 6-cylindrowy benzynowy oraz wszystkie diesle zawierają w konstrukcji nowy typ alternatora wraz z instalacją elektryczną 48 V. Rozwiązanie wspomagające silnik spalinowy dodatkową mocą 11 KM sprawia, że pojazdy te są miękkimi hybrydami.
Zawieszenie w standardzie jest oparte o amortyzatory zależne od skoku z indywidualną regulacją. W opcji można wybrać sportowy układ jezdny M o jeszcze sztywniejszej charakterystyce amortyzatorów, łożysk i stabilizatorów oraz z dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. W wyposażeniu dodatkowym ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.
420i 184 KM i 300 Nm - cena od 189 900 zł. Auto napędza 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 litra. Napęd trafia na tylną oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,5 s. Prędkość maksymalna to 240 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8–5,3 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 132–122 g/km.
430i 258 KM i 400 Nm - cena od 212 900 zł. Auto napędza 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 litra. Napęd trafia na tylną oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,8 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1–5,7 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141–131 g/km.
Polecamy: Na takie nowe BMW serii 3 liczyli fani marki. BMW 320d xDrive (G20) - TEST, OPINIA
M440i xDrive 374 KM i 500 Nm - cena od 309 900 zł. Auto napędza 6-cylindrowy benzynowy silnik rzędowy o pojemności 3.0 litra. Napęd trafia na cztery koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,5 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1–6,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 163–155 g/km.
420d 190 KM i 400 Nm - cena od 204 900 zł. Auto napędza czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 litra z technologią mild hybrid 48 V. Napęd trafia na tylną oś, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,4 s. Prędkość maksymalna to 240 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2–3,9 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 112–103 g/km.
420d xDrive 190 KM i 400 Nm - cena od 204 900 zł. Auto napędza czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 litra z technologią mild hybrid 48 V. Napęd trafia na cztery koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,1 s, a prędkość maksymalna to 238 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,6–4,3 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 121–112 g/km.