Nadchodząca generacja BMW nosi oznaczenie G05. Jest nieporównywalnie bardziej zaawansowana technologicznie od wszystkich swoich poprzedników razem wziętych. Jest przy tym sporo większa. Auto wydłużono o 36 mm (4945 mm), jest także szersze o 66 mm (mierzy aż 2004 mm szerokości), a rozstaw osi zwiększono o 42 mm (2975 mm). Jest to dokładnie taki wymiar, jakim może pochwalić się nowe BMW Serii 5.
Wnętrze mocno przypomina to, które znajdziemy w najnowszych seriach 5 i 7. Producent zapowiada jednak, że nowe X5 zaoferuje rekordowo dużą przestrzeń pasażerską w swoim segmencie. Bagażnik pomieści 645 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy – aż 1860 l.
Silnikowe rodzeństwo
Póki co BMW X5 będzie oferowane w trzech wersjach napędowych. Cennik otworzy bazowy diesel xDrive30d, czyli dokładnie ta sama jednostka, jaka trafi pod maskę podstawowego BMW X7. Mowa o 3-litrowej rzędowej szóstce generującej moc 265 KM. Takie auto w bazowym wyposażeniu będzie kosztowało 330 800 zł. W gamie znajdziemy także mocniejszego diesla M50d, który zaoferuje aż 400 KM. Póki co BMW X5 będzie występowało tylko z jednym silnikiem benzynowym o oznaczeniu xDrive40i. Trzylitrowy rzędowy silnik o sześciu cylindrach wygeneruje 340 KM.
Topową propozycją ma być model X5 M, który otrzyma napęd z najnowszej M-piątki – 4.4-litrową V-ósemkę o powalającej na kolana mocy okrągłych 600 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 750 Nm.
Warto zauważyć, że gama silnikowa BMW X5 jest dokładnie taka sama, jak w świeżo zaprezentowanym BMW X7.
BMW X5 - polski cennik:
Wersja | Cena |
X5 xDrive30d AT8 | 330 800 zł |
X5 xDrive30d AT8 (sportowa skrzynia biegów) | 332 087 zł |
X5 xDrive40i AT8 | 337 900 zł |
X5 xDrive40i AT8 (sportowa skrzynia biegów) | 339 187 zł |
X5 M40d AT8 (sportowa skrzynia biegów) | 442 100 zł |