Nowy Nissan Qashqai może pochwalić się bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej, a znany z poprzedniego modelu silnik benzynowy 1.3 DIG-T uzupełniony został technologią hybrydową mild hybrid. Litowo-jonowy akumulator zapewnia dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybszy rozruch, a w wersjach z automatyczną przekładnią Xtronic funkcję żeglowania (jazdy wybiegiem do zatrzymania). Ponadto, system zapewnia możliwość zwiększenia momentu obrotowego podczas przyspieszania, oferując dodatkowe 6 Nm przez 20 sekund.
Przeczytaj też: Już bez diesla, za to z hybrydami. Sprawdziłem, co jeszcze dostał nowy Nissan Qashqai - ZDJĘCIA
Jak na Nissana przystało, wiele z funkcjonalności pojazdu dostępne jest zdalnie, z poziomu aplikacji NissanConnect Services na smartfonie, a sam samochód – zgodnie z koncepcją Nissan Intelligent Mobility – oferuje szereg technologii multimedialnych i systemów wspomagających jazdę, w zależności od wybranej wersji. Na uwagę zasługują też duże cyfrowe zegary na wysokiej jakości wyświetlaczu TFT o przekątnej 12,3 cala, który kierowca może skonfigurować według swoich upodobań oraz dodatkowy, 10,8’’ kolorowy ekran przezierny HUD (Head-Up Display), który zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu.
Nowy Nissan Qashqai dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna oraz Tekna+. Crossover oferowany w 11 kolorach nadwozia pojawia się także w 5 kombinacjach dwukolorowych, podkreślających dynamikę nadwozia.
Podstawowa wersja Visia oferowana w cenie od 98 800 zł, jest napędzana silnikiem o mocy 140 KM. Użytkownik znajdzie tu m.in. szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, wśród których warto wymienić w szczególności: inteligentny hamulec awaryjny z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, asystenta przejazdu przez skrzyżowanie i zmiany pasa ruchu, inteligentny tempomat, systemy rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania przed kolizją, czujniki martwego pola, tylne czujniki parkowania czy system eCall. Komfort zapewnią przednie reflektory Bi-LED, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, zegary z kolorowym 7-calowym wyświetlaczem TFT oraz system audio z 4 głośnikami.
Testowaliśmy: To najpopularniejszy elektryk w Polsce! Jak daleko zajedzie? Nissan Leaf e+ Tekna 62 kWh - TEST, OPINIA
Wariant Acenta wyceniony od 116 900 zł otrzymuje dodatkowo: 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, elektrycznie składane lusterka boczne, system I-Key z przyciskiem uruchamiania silnika i dostępem bezkluczykowym. W tej wersji system audio to już 6 głośników rozmieszczonych w kabinie pojazdu i automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Dla wygody kierowcy pojawiła się też tylna kamera oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu. W fotelu kierowcy jest dodatkowa opcja elektrycznej regulacji odcinka lędźwiowego.
Wersję N-Connecta w cenie od 125 000 zł wyróżnia: system kamer 360° z funkcją wykrywania obiektów ruchomych, duże cyfrowe zegary w ramach wyświetlacza TFT o przekątnej 12,3 cala, nawigacja NissanConnect z 9-calowym wyświetlaczem, automatycznie ściemniane lusterko wsteczne, nastrojowe oświetlenie konsoli centralnej, gniazda USB (typu C) z przodu i z tyłu oraz 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Dla podróżujących czy rodzin z dziećmi przyda się udogodnienie w postaci ruchomej podłogi bagażnika z uchwytami mocowania bagażu. Wersję te można dodatkowo spersonalizować dodając do niej np. panoramiczne okno dachowe, relingi czy 10,8-calowy wyświetlacz head-up.
Test poprzednika: Sprawdź: TEST, OPINIA - Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 AT Tekna+: nigdy nie jest późno na zmiany
Odmiana Tekna zaczyna się od 140 900 zł. W porównaniu do trzech poprzednich, ta wersja oferuje 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, światła LED (w tym światła cofania, przeciwmgielne i kierunkowskazy), bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, relingi i panoramiczne okno dachowe. Wymagający użytkownicy docenią półskórzaną tapicerkę do wyboru w ciemnym lub jasnym kolorze, a także zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT z Navi-Link. Do tej wersji domówić można system audio BOSE z 10 głośnikami.
Topowy Nissan Qashqai Tekna+ w cenie od 153 900 zł oferuje dodatkowo zaawansowany system I-Key zapamiętuje ustawienia foteli (8-kierunkowa regulacja) i lusterek, doskonałe nagłośnienie gwarantuje system audio BOSE® z 10 głośnikami, skórzana tapicerka ze skóry Nappa w pięknymi przeszyciami dodaje poczucia luksusu, a dodatkowo siedzenia kierowcy i pasażera posiadają funkcję masażu z trzema trybami do wyboru. Do tego olbrzymie 20-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, napędzane 158-konną jednostką.
Nowy Nissan Qashqai dostępny jest w systemie ratalnym już od 854 zł miesięcznie za wersję Acenta 1.3 DIG-T MHEV 140KM 6MT w Kredycie Nissan Select.
2021 Nissan Qashqai - polski cennik
Upust do 2000 zł |
1.3 DIT-T MHEV 140 KM 6MT |
1.3 DIT-T MHEV 158 KM 6MT |
1.3 DIT-T MHEV 158 KM Xtronic |
1.3 DIT-T MHEV 158 KM Xtronic 4WD |
---|---|---|---|---|
Visia |
99 800 zł 98 800 zł |
- | - | - |
Acenta |
117 900 zł 116 900 zł |
122 200 zł 121 200 zł |
132 200 zł 131 200 zł |
- |
N-Connecta |
127 000 zł 125 000 zł |
131 300 zł 129 300 zł |
141 300 zł 139 300 zł |
148 900 zł 146 900 zł |
Tekna |
142 900 zł 140 900 zł |
147 200 zł 145 200 zł |
158 600 zł 156 600 zł |
166 200 zł 164 200 zł |
Tekna+ | - |
155 900 zł 153 900 zł |
167 600 zł 165 600 zł |
175 200 zł 173 200 zł |