Opel wprowadza do Polski zmodernizowaną Insignię. Dostępne na naszym rynku będą wersje wyposażenia: Edition, Business Edition, Elegance, Business Elegance, GS Line, GS Line+ oraz Ultimate. Pod maską może się znaleźć 2-litrowa, turbodoładowana benzyna o mocy 170 lub 200 koni mechanicznych, łączona standardowo z 9-biegową skrzynią automatyczną. Dwulitrowe benzyny są pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa.
Testowaliśmy: Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTi 210 KM AT8 4x4: nie traktujcie jej jak OPC!
Wśród silników wysokoprężnych dostępne są motory: 1.5 D 122 KM (3-cylindrowy) oraz 2.0 D 174 KM, które są łączone do wyboru z 6-biegową skrzynią ręczną lub 8-biegową automatyczną. Dodatkowo 174-konny diesel występuje w opcji z napędem AWD łączonym z 8-biegowym automatem.
Z czasem do oferty trafi także topowa Insignia GSi z 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM i 9‑stopniową przekładnią automatyczną. Model ten seryjnie otrzymuje elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego.
GALERIA - taka jest nowa Insignia GSi
Zmodernizowana Insignia jest wyposażona w standardzie m.in. w automatyczną klimatyzację oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto system Multimedia z kolorowym ekranem dotykowym. Reflektory w technologii LED zapewniają optymalną widoczność w nocy. Systemy wspomagające kierowcę, takie jak alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego, zwiększają bezpieczeństwo zarówno osób podróżujących Insignią, jak i innych użytkowników drogi.
Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem. Nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED (montowane od wersji Business Elegance wzwyż) mają łącznie 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor.
System multimedialny poza podstawowym Multimedia, jest także dostępny w wariancie Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi „Nawigacji online” opartej na połączeniu z internetem, czyli rozwiązaniu dostarczającym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Opel Insignia Grand Sport - polski cennik
KLIKNIJ i POBIERZ - cennik 2021 i wyposażenie PDF
silnik/ wersja |
Edition |
Business Edition |
GS Line | GS Line+ | Elegance |
Business Elegance |
Ultimate |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 Turbo 170 KM Start/Stop A9 |
- | - | 144 800 zł | 163 800 zł | 142 600 zł | 153 700 zł | 157 550 zł |
2.0 Turbo 200 KM Start/Stop A9 |
- | - | 152 800 zł | 171 800 zł | 150 600 zł | 161 700 zł | 165 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop M6 |
123 300 zł | 127 800 zł | 131 800 zł | 155 800 zł | 129 600 zł | 145 700 zł | 149 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop A8 |
131 300 zł | 135 800 zł | 139 800 zł | 163 800 zł | 137 600 zł | 153 700 zł | 157 550 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop M6 |
- | 135 400 zł | 147 400 zł | 166 400 zł | 137 200 zł | 153 300 zł | 157 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop A8 |
- | - | 155 400 zł | 174 400 zł | 145 200 zł | 161 300 zł | 165 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop AWD A8 |
- | - | 168 400 zł | 187 400 zł | 158 200 zł | 174 300 zł | 178 150 zł |
Opel Insignia Sports Tourer - polski cennik
KLIKNIJ i POBIERZ - cennik 2021 i wyposażenie PDF
silnik/ wersja |
Edition |
Business Edition |
GS Line | GS Line+ | Elegance |
Business Elegance |
Ultimate |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 Turbo 170 KM Start/Stop A9 |
- | - | 148 800 zł | 169 800 zł | 146 600 zł | 159 700 zł | 163 550 zł |
2.0 Turbo 200 KM Start/Stop A9 |
- | - | 156 800 zł | 177 800 zł | 154 600 zł | 167 700 zł | 171 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop M6 |
127 300 zł | 131 800 zł | 135 800 zł | 161 800 zł | 133 600 zł | 151 700 zł | 155 550 zł |
1.5 Diesel 122 KM Start/Stop A8 |
135 300 zł | 139 800 zł | 143 800 zł | 169 800 zł | 141 600 zł | 159 700 zł | 163 550 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop M6 |
- | 139 400 zł | 151 400 zł | 172 400 zł | 141 200 zł | 159 300 zł | 163 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop A8 |
- | - | 159 400 zł | 180 400 zł | 149 200 zł | 167 300 zł | 171 150 zł |
2.0 Diesel 174 KM Start/Stop AWD A8 |
- | - | 172 400 zł | 193 400 zł | 162 200 zł | 180 300 zł | 184 150 zł |