Renault Megane to kultowy model. W ciągu 25 lat na całym świecie sprzedano 7 milionów sztuk Megane reprezentujących cztery generacje tego modelu. Najnowsza odsłona otrzymała liczne zmiany stylistyczne i więcej technologii, a gama silników została wzbogacona od rewolucyjną technologię E-TECH Plug-In Hybrid. Pojazd jest już dostępny w dwóch rodzajach nadwozia – hatchback i kombi (sedan po liftingu pojawi się w 2021 roku).
Zmiany w wyglądzie
Nowe Renault Megane jest zdecydowanie bardziej dojrzałym samochodem z dopracowaną stylistyką. Z przodu zobaczymy nowy zderzak ze zmienionym grillem z chromowanymi obramowaniami świateł przeciwmgłowych i wlotami powietrza. Tylny zderzak ma również zmieniony kształt. Nadkola są teraz mocniej wyprofilowane i mają nowe elementy ozdobne. Po zapadnięciu zmroku uwagę przyciągają podświetlane zewnętrzne klamki drzwi. Nowe obręcze kół od 16 do 18 cali i antena w kształcie płetwy rekina sprawiają, że pojazd zyskuje na atrakcyjności.
Przeczytaj również: Renault Talisman po liftingu wycenione w Polsce! Poznaj CENY francuskiego flagowca po modernizacji - CENNIK
Wszystkie światła są wykonane w technologii LED. Z przodu reflektory C-Shape 100% LED i reflektory Full LED PURE VISION są dostępne w standardzie już w podstawowej wersji wyposażenia. Zapewniają o 30% większy zasięg wiązki światła, a w połączeniu ze światłami przeciwmgłowymi doświetlają zakręty. Tylne światła, również w 100% LED, zwracają uwagę nowymi listwami z efektem 3D. Tylne kierunkowskazy są sekwencyjne.
Więcej technologii
Wnętrze Megane zostało wyposażone w system MULTI-SENSE i przednie siedzenia z elektryczną regulacją już w podstawowej wersji wyposażenia. Doszły nowe rodzaje tapicerki oraz w pełni cyfrowy 10,2” ekran wskaźników na tablicy rozdzielczej. System multimedialny nowej generacji EASY LINK jest do wyboru z dużym dotykowym ekranem o przekątnej 7 lub 9,3”. System, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, umożliwia spersonalizowanie ustawień różnych parametrów samochodu.
Sprawdź również: Renault Clio i Captur E-Tech wjeżdżają do salonów. Jest drogo? I tak, i nie
Poza wersjami Life, Zen i Intens, pojawia się wersja R.S. Line. Zastępuje ona dotychczasową wersję GT Line i wyróżnia się specjalnymi oznaczeniami z logo R.S. na przednich błotnikach i klapie bagażnika, podwójną chromowaną końcówką wydechu, diamentowanymi obręczami kół 17” ze stopów metali lekkich, tapicerką R.S. Line z alcantary z czerwonymi przeszyciami i podgrzewanymi, sportowymi fotelami. Czerwone przeszycia pojawiają się również na pokrytej skórą kierownicy.
Auto wyposażone jest teraz w następujące technologie wspomagania prowadzenia: system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o kolizji czołowej (FCW), system kontroli pasa ruchu (LDW), system utrzymywania pasa ruchu (LKA), system kontroli martwego pola (BSW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR), system EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie składający się z systemu utrzymania samochodu w osi pasa ruchu (LC) i aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop&Go (ACC Stop& Go). system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA), aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS), system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA).
Jednostki napędowe
Pełna oferta silników ma teraz spełnić wszystkie potrzeby użytkowników. Renault Megane po liftingu oferuje następujące jednostki napędowe:
- TCe 115 ze skrzynią manualną 6-biegową
- TCe 140 ze skrzynią manualną 6-biegową
- TCe 140 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową
- TCe 160 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową
- Blue dCi 115 ze skrzynią manualną 6-biegową
- Blue dCi 115 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową
- E-TECH 160 Plug-In Hybrid ze skrzynią automatyczną MMT
Testowaliśmy: To auto marzy, by stać się kompaktem. Renault Clio TCe 130 EDC FAP Intens - TEST, OPINIA
Zupełną nowością w Megane jest napęd hybrydowy typu plug-in E-TECH o mocy 160 KM. Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) kompakt dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City). Rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym. Nowy model umożliwia codzienne dojazdy bez zużywania paliwa i emisji spalin. Dzięki tej technologii Megane E-TECH Plug-in Hybrid zużywać od 1,3 litra benzyny na 100 km i poszczycić się niewielką emisją CO2 od 28 g/km w cyklu mieszanym (WLTP).
Cena w Polsce nowego Renault Megane zaczyna się od 75 900 zł. Za hybrydę trzeba zapłacić minimum 131 900 zł. Zamówienia na auta można składać u dealerów od 1 lipca 2020 roku.
2020 Renault Megane - polski cennik
silnik/wersja | LIFE | ZEN | INTENS | R.S. Line |
---|---|---|---|---|
TCe 115 FAP | 75 900 zł | 81 900 zł | - | - |
TCe 140 FAP | - | 84 900 zł | 91 900 zł | 97 400 zł |
TCe 140 EDC FAP | - | - | 99 900 zł | - |
TCe 160 EDC FAP | - | - | - | 108 400 zł |
Blue dCi 115 | - | 88 900 zł | 95 900 zł | 101 400 zł |
Blue dCi 115 EDC | - | 96 900 zł | 103 900 zł | 109 400 zł |
2020 Renault Megane Grandtour - polski cennik
silnik/wersja | LIFE | ZEN | INTENS | R.S. Line |
---|---|---|---|---|
TCe 115 FAP | 79 900 zł | 85 900 zł | - | - |
TCe 140 FAP | - | 88 900 zł | 95 900 zł | 101 400 zł |
TCe 140 EDC FAP | - | - | 103 900 zł | - |
TCe 160 EDC FAP | - | - | - | 112 400 zł |
Blue dCi 115 | - | 92 900 zł | 99 900 zł | 105 400 zł |
Blue dCi 115 EDC | - | 100 900 zł | 107 900 zł | 113 400 zł |
E-TECH 160 Plug-In Hybrid | - | 131 900 zł | 138 900 zł | 144 400 zł |