Volkswagen Tiguan R wykorzystuje do napędu 4-cylindrowy turbodoładowany silnik EA888 najnowszej generacji o mocy 320 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka o pojemności 2.0 litra generuje już przy 2100 obr./min i utrzymuje się na stałym poziomie do 5350 obr./min. Moment obrotowy jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach i nowego napędu na cztery koła 4MOTION. W Tiguanie R Volkswagen po raz pierwszy zastosował tylny mechanizm różnicowy z dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi. Dzięki temu siła napędowa jest rozdzielana nie tylko między koła przedniej i tylnej osi, ale również między lewe i prawe koło z tyłu. Nowy napęd na cztery koła wyraźnie poprawił zwrotność Tiguana R.
Testowaliśmy: Dobra wiadomość! Volkswagen T-Roc R jest bardziej samochodem niż pralką - OPINIA, WIDEO
Sportowe DNA można odnaleźć nie tylko w turbodoładowanym silniku i układzie napędu na cztery koła, ale także w specyficznym wyposażeniu. Wzrok przykuwa design samochodu: zderzaki w stylu R z elementami aerodynamicznymi w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia, chromowane matowe osłony lusterek zewnętrznych, czarny dyfuzor, czarne nakładki na błotnikach oraz 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Misano). Wygląd zewnętrzny Tiguana R może zyskać bardziej bojowy styl dzięki pakietowi stylistycznemu Black Style, w którym wybrane elementy są lakierowanymi na czarno.
WIDEO - tak przyspiesza Tiguana R
W kabinie Tiguan R również wyróżnia się na tle pozostałych wersji. Tutaj w oczy rzucają się przede wszystkim sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo R, opracowane specjalnie dla tego modelu, cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, który podaje także czasy okrążeń oraz ozdobne listwy charakterystyczne dla wersji R. Ozdobne elementy dekoracyjne są podświetlane w tle. Podświetlane jest również logo R w aluminiowych listwach na progach. Pedały wykonane są ze stali nierdzewnej.
Wyposażenie seryjne wersji R obejmuje także wydajny układ hamulcowy z zaciskami w kolorze niebieskie (z przodu – z logo R), amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia, zawieszenie obniżone o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych odmian Tiguana oraz dodatkowy tryb jazdy – R.
Sportowy tryb jazdy można aktywować bezpośrednio, za pomocą niebieskiego przycisku R na wielofunkcyjnej, sportowej, pokrytej skórą kierownicy. Kierownicę wyposażono w duże łopatki do ręcznej zmiany przełożeń 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. Standardowe wyposażenie obejmuje także układ stabilizacji toru jazdy, który można całkowicie dezaktywować oraz sportowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami po obydwu stronach auta. Jako opcja jest oferowany układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovič z tytanowymi końcówkami oraz 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Estoril).
Volkswagen Tiguan R jest już dostępny do zamówienia w Polsce. Cena tego auta rozpoczyna się od 237 190 zł.