Infiniti Q Inspiration Concept ma zapoczątkować nową stylistykę marki. Średniej wielkości sedan ma sylwetkę coupe, a ostre linie przeplecione są gładkimi powierzchniami. Maska jest stosunkowo krótka jak na ten segment, a słupki A wysunięto mocniej do przodu. Co by nie mówić najnowszy prototyp marki prezentuje się bardzo nowocześnie, wręcz jak pojazd z przyszłości. Szczególnie ciekawie prezentuje się front, który pozbawiono typowego grilla, a dwułukową osłonę chłodnicy ukształtowano w znaczek Infiniti. Choć kształtem reflektorów Q Inspiration Concept przypomina Teslę, ciekawie wygląda bardzo płynna i łagodna linia dachu (choć nie wróży dobrze pasażerom drugiego rzędu siedzeń).
Minimalistyczne wnętrze
Kabina według producentów jest "humanocentryczna", czyli skupiona głównie na kierowcy. Wykończenie jest bardzo minimalistyczne i ultranowoczesne. Nie znajdziemy tam mnóstwa przycisków, ekranów czy pokręteł, a deska rozdzielcza jest wręcz ascetyczna.
Przełomowy silnik
Q Inspiration ma pod maską przełomową jednostkę napędową – rewolucyjny czterocylindrowy silnik VC-Turbo, łączący w sobie cechy turbodoładowanego silnika benzynowego z momentem obrotowym i wydajnością napędu hybrydowego lub wysokoprężnego. VC-Turbo dostosowuje swój zmienny stopień sprężania tak, by optymalizować parametry mocy i momentu obrotowego oraz wydajność. W rezultacie jego moc jest generowana i dostarczana w inteligentny sposób, a kierowca ma nad nią większą kontrolę.
Silnik VC-Turbo bezstopniowo zmienia swój stopień sprężania dzięki rozwiązaniu wielodźwigniowemu. System nieprzerwanie zmniejsza lub zwiększa zasięg pracy tłoka w cylindrze, dzięki czemu zmienia się stopień sprężania w komorze spalania, co przekłada się na jego moc i wydajność.
Zobacz test: Infiniti Q60 3.0 V6 - jeżdżący efekt WOW
Wyższy stopień sprężania zapewnia wyższą wydajność, a niższy daje podniesienie mocy i momentu obrotowego. Stopnie sprężania silnika VC-Turbo mieszczą się w przedziale od 8:1 (wysokie osiągi) do14:1 (wysoka wydajność).
Mimo że VC-Turbo ma tylko cztery cylindry to potrafi jednocześnie zapewnić świetne osiągi i wysoką wydajność, co do tej pory było domeną napędów hybrydowych i wysokoprężnych. Nowa technologia Infiniti zapewnia osiągi podobne do tych, które dają benzynowe silniki V6, będąc przy tym znacznie bardziej ekonomiczna.
Zaawansowana autonomia
Funkcjonalność ProPILOT zastępuje kierowcę w sytuacjach nudy za kierownicą. To kolejny stopień autonomizacji pojazdów. System ProPILOT pozwala na przekazanie sterów w "ręce" pojazdu podczas długiego i jednostajnego podróżowania. Dzięki temu kierowca może delektować się tylko przyjemnymi aspektami prowadzenia auta. Mimo że system działa ja autopilot, kierowca ani na chwilę nie traci pełni kontroli nad samochodem.