Infiniti QX50 zbudowano na zupełnie nowej płycie podwoziowej, przewidzianej dla silników montowanych z przodu i przedniego napędu z opcją napędzania wszystkich kół. Auto ma imponować sposobem prowadzenia i stanowić doskonałe połączenie przestronności wnętrza i pojemności transportowej. Do napędu zastosowano po raz pierwszy innowacyjny silnik VC-Turbo – pierwszą na świecie seryjną jednostkę o zmiennym stopniu sprężania.
"Technologia zmiennego stopnia sprężania w komorze spalania to przełom w konstruowaniu silników. QX50 napędzany naszą jednostką VC-Turbo to pierwszy seryjny samochód w historii, który daje kierowcy możliwość zmiany charakteru silnika na żądanie, ustanawiając tym samym nowe standardy możliwości jednostki napędowej" - powiedział Christian Meunier, wiceprezes Infiniti.
Silnik 2.0 VC-Turbo
VC-Turbo to 4-cylindrowy motor o pojemności 2.0 litra. Dostosowuje stopień sprężania tak, by optymalizować moc i wydajność. Łączy w sobie moc benzynowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością silnika wysokoprężnego. Ma być alternatywą wobec diesli oraz wyzwaniem dla opinii, że tylko konstrukcje hybrydowe i wysokoprężne potrafią być jednocześnie oszczędne i wytwarzać wysoki moment obrotowy.
Przeczytaj: TEST Infiniti Q60 3.0 V6 TwinTurbo AT AWD
Wielodźwigniowy system nieprzerwanie dopasowuje się do potrzeb, zwiększając lub zmniejszając skok tłoka, by zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia wszelkie stopnie sprężania – od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.
Silnik rozwija moc 268 KM (200 kW) oraz 380 Nm, co jest najlepszą w klasie kombinacją mocy i momentu obrotowego dla czterocylindrowych jednostek. Jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), by moc docierała do kół bez przerw.
Premiera samochodu odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles.