Według informacji zamieszczonych przez brytyjski magazyn Autocar, ten "kanapkowy" materiał jest wyraźnie lżejszy od tych używanych obecnie do budowy nadwozi. Jest jednocześnie tak samo jak one mocny. W porównaniu do włókna węglowego jest tańszy w produkcji i ku zadowoleniu ekologów jego oba składniki nadają się w stu procentach do ponownego przetworzenia.
Patrz też: Słupsk: Oto najdroższy maluch w Polsce
Na pokazie możliwości nowej technologii zaprezentowano replikę porsche 356 speedster z podwoziem wykonanym według metody inrekora. Auto w porównaniu do tego złożonego z tradycyjnych materiałów było o 15 proc. lżejsze.
Inrekor zaprezentował również podwozie dla czteromiejscowego samochodu. Jego waga w wykonaniu klasycznym wynosi około 300 kg. Rozwiązanie zbudowane według technologii inrekora ważyło tylko 160 kg.
Inrekor, czyli samochód rodziny ważący 1000 kg
Szacuje się, że typowe rodzinne auto wyposażone w strukturę podwoziową inrekora byłoby lżejsze o około 300 kg od zbudowanego w obecny sposób. Co więcej, badania przeprowadzone przez Warwick Manufacturing Group wykazały, że nowy materiał jest wystarczająco mocny, aby sprostać wymaganiom do uzyskania pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Według przedstawiciela Inrekora nowa technologia w ciągu roku, maksymalnie dwóch lat, pojawi się w koncepcyjnym pojeździe jednego z głównych producentów aut, którego nazwy na razie nie ujawniono.