Opona ma znacząco polepszyć właściwości jezdne samochodu przy hamowaniu i w czasie pokonywania zakrętów. Wpłynie to na stabilność auta na drodze. Wszystko to możliwe będzie dzięki zastosowaniu wbudowanego mikroprocesora, który będzie łączył się z komputerem pokładowym pojazdu.
Sprawdź: Nowe opony na nowy sezon. Obejrzyj wideo z poradami fachowców
System składa się z układu elektronicznego znajdującego się wewnątrz opony. Nie wymaga on żadnego zasilania. Urządzenie ma za zadanie monitorować poziom ciśnienia w oponie i przesyłać dokładne dane do komputera pokładowego, który dostosuje pracę systemów wspomagających utrzymanie toru jazdy i kontroli trakcji.
Nowy system jest testowany w modelu opony Dunlop Sport Maxx RT. Na razie nie znamy terminu wprowadzenia tego innowacyjnego rozwiązania, jednak trwają prace nad przygotowaniem wersji produkcyjnej. Z koncernem Goodyear Dunlop współpracuje firma Ruf, która jest wiodącym dostawcą systemów monitorowania ciśnienia w oponach i rozwiązań teleinformatycznych dla motoryzacji.