Szacuje się, że Tyska fabryka dysponuje teraz mocą produkcyjną na poziomie ok. 460 tys. silników w skali roku. Modernizacja zakładu ma pozwolić na sprostanie rosnącemu popytowi, w głównej mierze na modele Opla i Vauxhalla. Na tę chwilę silniki 1.2 Turbo napędzające wiele modeli Peugeota, Citroena oraz DS-a, pojawiają się także pod maskami Opli Crossland X, Grandland i Combo.
W uroczystej ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz (Minister przedsiębiorczości i technologii), Carlos Tavares (Prezes zarządu Groupe PSA), oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.
Polska to już trzeci kraj, w którym rozpoczęto produkcję jednostki EB Pure-Tech. Dotychczas produkowano je we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang). W 2019 roku do listy mają dołączyć Węgry z fabryką w Szentgotthárd oraz Maroko z fabryką w AlKunajtira. W 2020 roku przyjdzie czas na Indie, a dokładniej Hosur.
Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupie PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów pięciu naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik
- powiedział na otwarciu prezes zarządu Groupe PSA, Carlos Tavares.