Italia 458 challenge ma ten sam 4,5-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co normalna wersja, osiągająca moc 562 KM przy 9000 obr./min. Na potrzeby zmagań na torze zmieniono jednak przełożenia dwusprzęgłowej przekładni F1 oraz zmniejszono masę pojazdu.
W tym celu zastosowano cieńsze elementy poszycia nadwozia oraz więcej lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe i tworzywo sztuczne o nazwie lexan. W zawieszeniu pojawiły się mocniejsze sprężyny, a na 19-calowych wyścigowych obręczach kół opony typu slick firmy Pirelli.Auto w porównaniu z normalną wersją jest niższe o 30 mm.
W układzie przeniesienia napędu zastosowano elektronicznie sterowany dyferencjał i system kontroli trakcji z bolidu F1. Taki zestaw po raz pierwszy znalazł się na pokładzie torowej wersji modelu Ferrari. Italia 458 challenge okrążenie na fabrycznym torze Fiorano pokonał w czasie 1 min i 16,5 sek. To o około dwie sekundy szybciej niż F430 challenge.