"Milion powodów, by jechać dalej” - tak brzmi myśl przewodnia marki Izera. Spółka ElectroMobility Poland podczas uroczystej premiery zorganizowanej w dniu 28 lipca w podwarszawskim Sokołowie, pokazała prototypy dwóch aut, ujawniła nazwę marki wraz z logo, a także ogłosiła hasło polskiej marki samochodów elektrycznych.
Tak wygląda logo marki Izera
Dlaczego nazwa Izera
Jak tłumaczą przedstawiciele spółki EMP, marka Izera ma oznaczać „przekraczanie granic” i "dostrzeganie niewidocznego”. Sama nazwa została zaczerpnięta z geografii i nawiązuje do Gór Izerskich - pasma górskiego w Sudetach Zachodnich, przebiegającego przez teren Polski i Czech. Pojazdy marki Izera mają być rodzinne, przystępne i nieskomplikowane. Takie są Góry Izerskie, które w przeciwieństwie do Karkonoszy są łagodne i sprzyjają rodzinnym wycieczkom. Ponadto, jak powiedział Piotr Zaręba, prezes Electromobility Poland, Góry Izerskie mają charakterystyczną specyfikę, której nie da się pomylić z żadnymi innymi górami. Taka też ma być nowa marka motoryzacyjna - Izera w założeniu nie będzie mylona z niczym innym.
Dowiedz się: Ile będzie kosztować Izera? Czy Kowalskiego będzie stać na polski samochód elektryczny?
Logotyp Izera
Logo marki Izera zostało tak zaprojektowane, aby przypominało kompas wyznaczający zawsze prawidłowy kierunek. W przypadku Izery chodzi oczywiście o kierunek w stronę elektromobilności. W centralnym punkcie można dostrzec diament otoczony dłońmi, co symbolizuje troskę i opiekę, a cała stylistyka znaku została wpisana w kształt plastra miodu, który jest wyraźnym odwołaniem do natury.