Jadowity Abarth 695 biposto: wprost z toru na drogi – DUŻA GALERIA

2014-12-02 20:18

W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, Fiat wypuszcza na rynek najmocniejszą odmianę najnowszej generacji małego skorpiona – model Abarth 695 biposto. To czyste połączenie samochodu cywilnego z wyścigowym.

Abarth 695 biposto jest dopuszczoną do poruszania się publicznych drogach, wersją 695 Assetto Corse, która bierze udział w Pucharze Abarth. Z zewnątrz wyróżnimy m.in. zmieniony zderzak przedni z wstawką wykonaną z włókna węglowego, zmodyfikowany zderzak tylny z podobną dokładką węglową, dedykowany układ wydechowy firmy Akrapovic, dodatkowy spojler oraz 18-calowe felgi aluminiowe firmy OZ.

Zobacz też: TEST - Abarth 595 Turismo 1.4 T-Jet 160 KM: wścieklizna na kołach

Wnętrze auta zostało opróżnione ze wszelkich potrzebnych elementów przynoszących zbędne kilogramy. Dlatego też w standardzie znajdziemy specjalne fotele Abarth Corsa firmy Sabelt z elementami włókna węglowego. Na środku pojawił się specjalny wyświetlacz ciekłokrystalicznym 7-calowym ekranem TFT a na drzwiach pojawiły się płaskie panele. W tylnej części nie znajdziemy standardowej kanapy a specjalny pałąk do którego przyczepione są 4 punktowe pasy bezpieczeństwa.

Przeczytaj też: TEST Fiat 500C 1.2 Lounge Dualogic: gadżet do drogiej torebki

Potężne zmiany dotknęły również napęd małego Abartha. Pod maską pracuje turbodoładowany silnik 1.4 T-Jet o mocy 190 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Pozwala on katapultować skorpiona do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy - prędkość maksymalna to 230 km/h. Dzięki zastosowaniu kuracji odchudzającej masę pojazdu obniżono do 997 kg. Za odpowiednie zatrzymanie odpowiada dedykowany zestaw hamulcowy Brembo, a zmieniać biegi można przy pomocy sportowej, manualnej skrzyni biegów. Sportowe sprzęgło pozwala zmieniać biegi bez jego użycia.

Abarth 695 biposto sprzedawany jest we Włoszech, a ceny startują od 39 000 Euro (ponad 162 000 zł).

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają