Jak podaje "Puls Biznesu" w grę wchodzi wybudowanie zakładu w zachodniej części naszego kraju. Fabryka może zatrudniać nawet 6 tysięcy osób. W ciągu ostatnich lat tylko niemiecki Volkswagen zdecydował się wybudować nową fabrykę w Polsce - z podpoznańskiej Wrześni zaczną wyjeżdżać nowe Volkswageny Craftery. Tymczasem u południowych sąsiadów powstały zakłady m.in. w czeskim Kolinie (Toyota, Peugeot, Citroen) i Nosovicach (Hyundai) czy w słowackiej Trnavie (Peugeot, Citroen) i Żylinie (Kia). Przyjąć nowe zakłady Jaguara w swoim kraju chcą również Węgrzy. Konkurencja będzie zatem mocna i ostra.
Zobacz też: Tak w Polsce produkuje się Volkswageny. Zwiedziliśmy fabrykę Poznań-Antoninek
Nowy zakład w Polsce, gdzie miałyby powstawać Jaguary, byłby mocnym zastrzykiem dla polskiej gospodarki. Jak pokazały już fabryki Volkswagena, Fiata i Opla, oprócz pracy w samych zakładach na kontrakty mogą liczyć również polscy podwykonawcy. Oznacza to większe zatrudnienie. Jak podają statystyki na koniec 2013 roku w motoryzacyjnej gałęzi polskiej gospodarki zatrudnionych było ponad 160 tyś. osób. Oznacza to ponad 5 procent wszystkich pracujących w polskim przemyśle.
Za umieszczeniem fabryki w Polsce może przemawiać również wzrost sprzedaży Jaguara i Land Rovera - w 2014 roku przekroczył on 20 procent. Przedstawiciele producenta chcą, aby do 2016 roku z ich salonów wyjechało nawet 2500 samochodów.