Brytyjczycy nie zwalniają tempa i zgodnie z zapowiedziami wprowadzają systematycznie kolejne auta do swojego portfolio. Na Salonie Samochodowym w Los Angeles debiut zaliczył Jaguar F-Type Coupe, cechujący się lekkością linii sztywnego dachu naciągniętego nieco na tył. Osadzony na pokrywie bagażnika spoiler współgra z atrakcyjnymi lampami, wykorzystującymi technologię LED i podkreślającymi nowocześnie zaprojektowaną klapę. Nadwozie zostało w sporej mierze wykonane z aluminium co pozwoliło na zaoszczędzeniu kilogramów. Masa własna w zależności od wersji waha się od 1577 do 1665 kg. Auto ma długość 4470 mm, szerokość mierzy 1923 a wysokość to 1309 mm. Rozstaw osi wynosi 2622 mm a bagażnik jest w stanie zmieścić 315 (do półki) lub 407 l (do tylnej kanapy bagażnika).
Przeczytaj też: Do końca 2017 roku pojawi się 6 nowych modeli Jaguara
W ofercie dostępne będą trzy następujące wersje o różnych parametrach: F-Type, F-Type S oraz topowy F-Type R. Pierwszy wariant napędza turbodoładowany silnik 3.0 V6 generujący 340 KM i 450 Nm, znany z odmiany z odkrytym dachem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,3 s i a prędkość maksymalna to 260 km/h. Kolejny z dopiskiem "S" dostarcza zwiększoną moc 380 KM i 460 KM, co w rezultacie pozwala osiągnąć ze "setkę" ze stary zatrzymanego w 4.9 sekundy i pojechać aż 275 km/h.
Topowy wariant Coupe różni się w stosunku do najmocniejszego Cabrio. Tutaj 5-litrowy motor V8 z turbodoładowaniem wytwarza aż 550 KM i 680 Nm (w wersji roadster moc to 495 KM i 625 Nm). W efekcie osiągi są niesamowite, bo przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 4,2 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 300 km/h. Odmiana ta oferuje elektronicznie sterowany, aktywny dyferencjał, który współpracuje równolegle z systemem Torque Vectoring. Silniki w każdym z wariantów współpracują z ośmiostopniową, zautomatyzowaną skrzynią biegów Quickshift, która może być obsługiwana za pomocą manetek przy kierownicy.
Opcjonalnie będzie można do F-Type'a Coupe zamówić szklany panoramiczny dach wklejony w strukturę nadwozia, czy ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 398 mm z przodu i 380 mm z tyłu. Auto w Wielkiej Brytanii w podstawowej wersji będzie można nabyć od 51 235 funtów, natomiast cena topowej odmiany R startuje od kwoty 85 tysięcy funtów. Sprzedaż wystartuje w marcu 2014 roku.