Dzięki nowym rozwiązaniem liczba wersji oferowanych powiększyła się z 4 do 16. Układ AWD, który montowany jest do Jaguara F-Type oparty jest o system IDD (Intelligent Driveline Dynamics). Steruje on zespołem napędowym, tylnym mechanizmem różnicowym, sprzęgłem centralnym i systemem stabilizacji toru jazdy DSC. Wszystko ma na celu zapewnienie maksymalnej wydajności bez uszczerbku na dynamice. W normalnych warunkach 100% momentu obrotowego przekazywanych jest na tylne koła. Przód załączany jest kiedy elektronika wykryje, że tylne koła zbliżają się do granicy dostępnej przyczepności.
Czytaj też: Jaguar XE: koci skok z pazurami na Niemców
Auto z napędem na cztery koła bardzo łatwo rozpoznać z zewnątrz. Wystarczy popatrzeć na maskę, gdzie znajdziemy dodatkowe przetłoczenia i nowe wloty powietrza. Drugim dużym udogodnieniem jest 6-biegowa skrzynia manualna dostępna z turbodoładowanymi jednostkami V6 i tylnym napędem. Oferowana jest do 340- i 380-konnych motorów. W wersjach 550-konnych montowany jest wyłącznie 8-biegowy automat Quickshift. Nowe wersje będą dostępne na wiosnę 2015 roku.