Najbardziej pożądany elektryczny samochód klasy premium w 2019 roku przeszedł lifting. Przez ostatnie dwa lata Jaguar I-Pace otrzymał ponad 80 nagród na całym świecie, w tym niemieckiego, norweskiego i brytyjskiego plebiscytu Car of the Year, German Car of the Year , magazynu BBC Top Gear „EV Roku” oraz nagrodę Green Car of the Year Award na rynku chińskim oraz nagrodę ECOBEST plebiscytu AUTOBEST. Teraz czas na zmiany.
Inteligentniejszy
Zdaniem brytyjskiego producenta odświeżony SUV jest inteligentniejszy, szybszy i lepiej połączony, ale zacznijmy od początku. Odświeżony I-Pace otrzymał nowy system multimedialny Pivi Pro, który według obietnic inżynierów jest "intuicyjny jak smartfon". Główny ekran info-rozrywki znajdujący się na środku deski mierzy 10-cali, zaś ten znajdujący się pod nim ma skromne 5-cali. Trzecim wyświetlaczem na pokładzie jest oczywiście ten za multifunckyjną, skórzaną kierownicą. Cyfrowy zestaw wskaźników ma 12,3-cala.
Lepiej połączony
Za dopłatą możemy doposażyć kabinę w bezprzewodową ładowarkę, która znajdzie się na półce pod panelem klimatyzacji. Opcjonalny pakiet Smartfon pozwoli natomiast na obsługę aplikacji Apple CarPlay i Android Auto, a także zapewni łączność Bluetooth z możliwością podłączenia dwóch urządzeń jednocześnie.
Zobacz: TEST Jaguar I-Pace HSE AWD: kot na prąd
Standardem będzie natomiast system kamer 360-stopni, a także funkcja ClearSight, która sprawia, że za pomocą jednego ruchu lusterko wsteczne może wyświetlać obraz z kamery zamontowanej w antenie. Producent komunikuje, że opcjonalny system nagłośnienia Meridian został wzbogacony o dwa nowe głośniki. Tym sposobem w kabinie mieści się aż 16 głośników i jeden subwoofer. Nowością jest również funkcja filtrowania powietrza w kabinie, którą można zaprogramować przed każdą podróżą.
Szybszy
Niestety w tym przypadku nie chodzi o osiągi, bowiem te pozostały bez mian. Elektryczny motor Jaguara I-Pace niezmiennie generuje 400 KM i blisko 700 Nm maks. momentu obrotowego. Według cyklu WLTP bateria litowo-jonowa o pojemności 90 kWh do tej pory pozwalała na pokonanie nawet 470 kilometrów i to również nie uległo zmianie. Brytyjczycy zdecydowali się jednak już w standardzie zaoferować szybszą ładowarkę pokładową (11 kW). Przy użyciu skorzystaniu z ładowarki o mocy 100 kW, w niecałe 15 minut "zatankujemy" 126 kilometrów zasięgu.
Sprawdź: Debiutuje Jaguar F-Type po faceliftingu. Nowy kocur ma teraz jeszcze większy pazur - WIDEO, ZDJĘCIA
To nie wszystko
W ofercie Jaguara I-Pace pojawi się także kilka nowych lakierów i pakietów stylistycznych. Nowe barwy, które pojawią się w konfiguratorze, to: Caldera Red, Portofino Blue i Eiger Grey. Elektryk otrzyma również opcjonalny pakiet czerni, który wszystkie eleganckie chromy zamieni zastąpi błyszczącą czernią. Na liście dodatków nie zabraknie również nowych wzorów felg.