Nowy Jaguar I-Pace został zaprojektowany jako samochód elektryczny. Dzięki unikalnej, dostosowanej specjalnie do potrzeb pojazdu elektrycznego strukturze nadwozia, I-Pace jest najsztywniejszą pod względem odporności na skręcanie konstrukcją Jaguara i zapewnia rozkład mas wynoszący 50:50 Odważna, opływowa linia nadwozia łączy klasyczne linie wyczynowego Jaguara C-X75, z nową technologią kojarzoną z napędem alternatywnym. Przesunięta do przodu kabina (Cab-forward) kontrastuje z kanciastym tyłem, który pozwala na obniżenie współczynnika oporu powietrza do wartości 0,29 Cd. Aby zapewnić zarówno odpowiedni poziom chłodzenia i korzystne własności aerodynamiczne, aktywne przesłony wlotu powietrza otwierają się, kiedy konieczne jest schłodzenie podzespołów. Poza tym pozostają zamknięte, kierując powietrze przez zintegrowany z maską wlot, zapewniając jego niezakłócony przepływ wokół sylwetki pojazdu.
Zobacz: Elektryczny Jaguar I-PACE. Genewa 2018
Przestronniejszy niż się wydaje
Kabina wygodnie pomieści 5 osób oraz spory bagaż. Choć I-Pace plasuje się segmencie SUV-ów średniej wielkości, dzięki przesuniętej do przodu kabinie i elektrycznemu zespołowi napędowemu, ilość miejsca we wnętrzu jest porównywalna z dużymi SUV-ami. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają 890 mm miejsca na nogi, a za sprawą braku tunelu nad tradycyjną skrzynią biegów, pojawił się środkowy schowek o pojemności ponad 10 litrów. Pod tylnymi siedzeniami znajdują się schowki na tablet i laptop, zaś bagażnik ma pojemność 656 l (1453 l po złożeniu tylnej kanapy).
Kot na prąd
Świetne osiągi zapewniają dwa zaprojektowane przez Jaguara silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM. Generują one 696 Nm momentu obrotowego i rozpędzają samochód od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 90 kWh pozwalają na pokonanie 480 km, a specjalny system nawigacyjny wybiera trasę pod kątem zapewnienia jak największego zasięgu. Korzystając z publicznych szybkich ładowarek prądu stałego (o mocy 100 kWh) naładujemy I-Pace’a od 0 do 80% w 40 minut. Zasięg 100 kilometrów uzyskiwany jest już po 15-minutowym ładowaniu. Naścienna, domowa ładowarka (o mocy 7 kWh) naładuje auto "do pełna" w niespełna 10 godzin. Rozwiązania zwiększające zasięg pojazdu obejmują także system wstępnego kondycjonowania baterii: po podłączeniu do źródła zasilania, I-Pace automatycznie zwiększy (lub obniży) temperaturę akumulatorów tak, aby maksymalizować zasięg przed wyruszeniem w trasę.
Zobacz TEST: Jaguar E-Pace SE - uroczy kociak
Użytkownicy nie muszą martwić się obsługą samochodu dzięki 8-letniej gwarancji na akumulatory oraz pakietowi serwisowemu Jaguar Care. Pierwsze modele I-Pace trafią na polski rynek jeszcze przed wakacjami 2018 roku i będą dostępne w wersjach S, SE oraz HSE. Oferowana będzie także odmiana First Edition, zaś wszystkie wersje będą inspirowane zaprezentowanym pierwotnie pojazdem koncepcyjnym. Cena Jaguara I-Pace zaczyna się od 354 900 zł za bazową wersję S.
Jaguar I-Pace - polski CENNIK:
Wersja | Cena |
S AWD | 354 900 zł |
SE AWD | 389 900 zł |
HSE AWD | 419 900 zł |
First Edition AWD | 469 900 zł |