British Automotive S.A., czyli generalny importer samochodów Jaguar i Land Rover, sprzedał w 2016 roku w Polsce 2081 samochodów. Oznacza to wzrost o 64% w skali roku. Za ten sukces odpowiedzialnych było kilka nowych modeli.
Najczęściej wybieranym przez klientów samochodem był Range Rover Sport (437 sztuk), co przełożyło się na 21% udziału w ubiegłorocznej sprzedaży. Tuż za nim znalazł się Discovery Sport (nasz test tutaj), który znalazł 312 nabywców. Co ciekawe, najdroższy model z gamy – Range Rover, zajął ostatnie miejsce na podium i może pochwalić się sprzedażą na poziomie 291 sztuk.
Zobacz też: Nowy Jaguar F-Pace: polski CENNIK SUV-a Jaguara
Zerkając na Jaguara okaże się, że wprowadzenie modelu F-Pace (pisaliśmy o nim więcej tutaj) było strzałem w dziesiątkę. Klienci w ciągu 9 miesięcy kupili 271 egzemplarzy tego SUV-a.
2016 to najlepszy rok w historii British Automotive Polska S.A. Połączenie niezwykle atrakcyjnej oferty samochodów Jaguar Land Rover przyniosło efekty przekraczające nasze ambitne oczekiwania, z jakimi wkraczaliśmy w 2016 r. Skokowo zwiększając sprzedaż i bijąc kolejne wewnętrzne prognozy ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę. Mamy jednak wszelkie predyspozycje ku temu, by w 2017 r. i kolejnych latach pobić kolejne rekordy. Cele na lata 2017-2020 pozostają niezmienne – chcemy dalej dynamicznie rosnąć, każdego roku odnotowując dwucyfrowy wzrost sprzedaży – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, Dyrektor Zarządzający British Automotive Polska S.A.