Zaktualizowany Jaguar XE ma sporo zmienionych elementów nadwozia i jest został poprawiony aerodynamicznie. Sylwetka wydaje się szersza i niższa niż dotychczas dzięki większym wlotom powietrza z przodu i muskularnym formom. Reflektory Full-LED z rzucającymi się w oczy światłami do jazdy dziennej w kształcie litery „J” odpowiadają za bardziej zdecydowany wygląd frontowej partii nadwozia. Z tyłu pojawiły się nowy zderzak i smukłe lampy Full-LED o unowocześnionym wzorze graficznym. W wersjach R-Dynamic zastosowano dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia. We wnętrzu takiej odmiany pojawiają się sportowe siedzenia z kontrastowym przeszyciem, chromowane łopatki do zmiany biegów oraz listwy progowe R-Dynamic.
W kabinie zastosowano dużo miękkich materiałów, wysokiej jakości fornir oraz całkowicie nowe wykończenie drzwi, które podnosi użyteczność i praktyczność. Luksusowe i zaawansowane technologicznie wnętrze nowego XE zapewnia wszystkim osobom zajmującym w nim miejsce więcej komfortu i możliwości połączenia ze światem zewnętrznym. Zwiększona została ilość schowków oraz poprawiono komfort jazdy. Na zmienionej konsoli środkowej znajdują się teraz zarówno dźwignia zmiany biegów typu SportShift, jak i przełącznik systemu Jaguar Drive Control współdzielone z modelem F-Type. Nowa kierownica znana z elektrycznego modelu I-Pace (który został wybrany Car of the Year 2019) zawiera podświetlane elementy graficzne oraz dotykowe przełączniki pozwalające intuicyjnie sterować najważniejszymi funkcjami.
Nowy XE to także jak dotąd najbardziej inteligentny model w gamie. Także po raz pierwszy dostępny jest współdzielony z modelem I-Pace system multimedialny Touch Pro Duo Jaguara, zapewniający instynktowną obsługę za pośrednictwem dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości. Bezprzewodowe ładowanie urządzeń i przemyślana funkcja Smart Settings również debiutują w modelu XE. Niestosowane wcześniej w tym segmencie wewnętrzne lusterko wsteczne ClearSight podnosi poziom bezpieczeństwa i wygody poprzez zapewnienie kierowcy niezakłóconego widoku przestrzeni za samochodem. Wykorzystując szerokokątną tylną kamerę, system przesyła na wbudowany w bezramkowe lusterko wsteczne ekran HD obraz nieograniczony przez pasażerów tylnej kanapy, słabe światło czy deszcz na tylnej szybie.
Lekka, w przeważającym stopniu aluminiowa konstrukcja nadwozia Jaguara XE nadal odgrywa główną rolę w zapewnieniu mu dobrych właściwości jezdnych, wyjątkowego poziomu bezpieczeństwa i ekonomiki. Z aluminium wykonano do 75 procent nadwozia, co w połączeniu ze sprawdzonym napędem tylnym lub na wszystkie koła, podwójnymi wahaczami z przodu i zawieszeniem Integral Link z tyłu oraz kilkoma zaawansowanymi silnikami, zapewnia dynamiczne prowadzenie i osiągi.
Oferowany standardowo we wszystkich wersjach modelu XE tryb Dynamic wzmacnia sportowy charakter samochodu dzięki szybszej zmianie biegów i reakcji na gaz oraz silniejszym oporom na kierownicy. Kierowcy mogą łatwiej kształtować doznania z jazdy dzięki opcjonalnemu systemowi Configurable Dynamics. Za jego pomocą kierowca może dopasować samochód do własnych upodobań, wybierając na centralnym ekranie dotykowym ustawienia Comfort lub Dynamic dla silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Dostępny za dopłatą układ aktywnego zawieszenia nieustannie reguluje pracę amortyzatorów, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy komfortem a wyrafinowaniem przez cały czas i w każdej sytuacji na drodze.
Układ napędowy
Nowy XE został standardowo wyposażony w automatyczną przekładnię ZF i jest dostępny w wersjach z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. Zaawansowany układ napędu AWD Jaguara z systemem torque on-demand oraz system Intelligent Driveline Dynamics pozwalają zachować tylnonapędowe wrażenia z jazdy i zwinność XE, a jednocześnie poprawiają osiągi, trakcję i pewność kierowcy w każdych warunkach pogodowych. Silnik benzynowy o mocy 300 KM wraz z napędem na wszystkie koła umożliwiają przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy.
Nowy XE jest dostępny z gamą ekologicznych i ekonomicznych silników benzynowych i wysokoprężnych Ingenium. 2.0-litrowa jednostka benzynowa Ingenium jest dostępna w dwóch wariantach mocy 250 KM i 300 KM, oznaczonych odpowiednio jako P250 i P300, natomiast ekonomiczny 180-konny diesel Ingenium o oznaczeniu D180 zapewnia 430 Nm momentu obrotowego i zużycie paliwa od 4,9 l/100 km.
Podstawowe wyposażenie
Podstawowe wyposażenie modelu XE obejmuje automatyczną przekładnię, 18-calowe obręcze, elektrycznie regulowane skórzane siedzenia, reflektory Full-LED i tylne lampy ze zmienionym wzorem graficznym, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylną kamerę, autonomiczny system hamowania awaryjnego czy asystenta pasa ruchu. Klienci mogą wybierać spośród poziomów wyposażenia S, SE i HSE, z których każdy jest także dostępny ze sportowym pakietem R-Dynamic. Lista pakietów wyposażenia dodatkowego umożliwia jeszcze lepsze dopasowanie pojazdu do własnych upodobań.
Cennik Jaguar XE MY20
2.0 i4D 180 KM RWD Auto S - od 186 900 zł
2.0 i4D 180 KM AWD Auto S - od 201 600 zł
2.0 i4P 250 KM RWD Auto S - od 202 200 zł
2.0 i4P 300 KM AWD Auto S - od 228 300 zł