Najbardziej ekstremalny Jaguar dopuszczony do ruchu ulicznego rozpędza się do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 332 km/h. Został skonstruowany i ręcznie zmontowany przez speców z SVO. Special Vehicle Operations jest zespołem projektantów, inżynierów i techników firmy Jaguar Land Rover, zajmujących się poprawą osiągów, luksusu i zdolności terenowych pojazdów marek Jaguar i Land Rover. Jaguar XE SV Project 8 zabrany na liczącą 20,8 km długości Północną Pętlę słynnego niemieckiego toru, uzyskał niewiarygodny czas wynoszący 7 minut i 21,2 sekundy. To wynik prawie 11 sekund lepszy od czasu poprzedniego rekordzisty.
Przeczytaj: TEST Jaguar XE 2.0 T R-Sport: nowicjusz w klasie
Mark Stanton, dyrektor SVO, po osiągnięciu tego rekordu powiedział: "Celem zespołu projektantów i inżynierów SVO było stworzenie najlepszego na torze dopuszczonego do ruchu Jaguara w historii — nie tylko najszybszego, ale także najbardziej dynamicznego. W efekcie w nadwoziu wersji Project 8 z modelu XE wykorzystano tylko dach i poszycie przednich drzwi, a 75 procent jego części mechanicznych jest nowych. Ten zdumiewający rekord toru Nurburgring Nordschleife potwierdza sukces tak daleko idących zmian".
John Edwards, dyrektor zarządzający Jaguar Land Rover Special Operations, dodał: "Celem działu SVO jest przesuwanie granic w dziedzinie osiągów, luksusu i zdolności terenowych. Ręcznie produkowany XE SV Project 8 w pełni potwierdza tę zasadę, uzyskując w najmniejszym czterodrzwiowym sedanie Jaguara osiągi lepsze niż samochody klasy Supersport. Rekord toru Nurburgring Nordschleife podkreśla nasze zobowiązanie do zaoferowania najbardziej ekstremalnego Jaguara nabywcom wersji Project 8, którzy wkrótce osobiście poznają tego rewelacyjnego sedana".