Jaguar z nowym modelem XF Sportbrake powraca do segmentu kombi klasy premium. Auto stanowi fascynujące połączenie nowoczesnego wzornictwa, dynamiki jazdy i zaawansowanych technologii, które mają być wyróżnieniem na tle konkurencji. Brytyjska nowość ma do zaoferowania nie tylko przestrzeń i praktyczne walory użytkowe przydające się osobom mającym rodziny oraz prowadzącym aktywny tryb życia. XF Sportbrake to również przyjazne użytkownikowi funkcje i technologie, dzięki którym każda podróż ma być bezpieczna i relaksująca.
Wnętrze mierzącego 4955 mm długości auta, którego rozstaw osi liczy 2960 mm, zapewnia dużo miejsca w obydwu przedziałach. Kabina jest zalana naturalnym światłem dostającym się przez panoramiczny dach o powierzchni 1,6 m2. Pasażerowie tylnej kanapy korzystają z powiększonej przestrzeni na kolana i głowę, zaś praktyczny bagażnik może pomieścić 565 litrów bagażu. W przypadku potrzeby przewiezienia większej ilości rzeczy, po złożeniu dzielonych oparć kanapy istniej możliwość powiększenia objętości do 1700 litrów. W desce rozdzielczej mogą zagościć w pełni elektroniczne zegary, a za obsługę funkcji pojazdu odpowiada szybki system multimedialny Touch Pro z 10-calowym ekranem dotykowym z funkcją cyfrowego, pokładowego asystenta.
Przeczytaj: TEST Jaguar XF 2.0 GTDi: dżentelmen na salonach
Elegancki i pojemny XF charakteryzuje się wysoką sztywnością karoserii oraz niską masą. Konstrukcja pojazdu wykorzystująca stopy aluminium sprawia, że auto waży minimum 1660 kg, co ma przełożenie na zwinność i ekonomiczność. Pod maską zastosowano jednostki napędowe znane już z wersji sedan. Są to dwulitrowe, czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z rodziny Ingenium, dostarczające czystą i wydajną moc od 163 KM do 250 KM. Dwa widlaste silniki sześciocylindrowe do wyboru to doładowana mechanicznie jednostka benzynowa 3.0 V6 o mocy 380 KM oraz 300-konny diesel 3.0 V6. Najmocniejsza 380-konna benzyna w połączeniu z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF i napędem AWD, pozwala na rozpęd od 0 do 100km/h w 5,5 sekundy.
Tylne zawieszenie wielowahaczowe Integral-Link jest łączone już seryjnie z pneumatyką. System samopoziomowania ma zapewniać pełną swobodę jazdy przy obciążeniu tylnej osi (nawet podczas holowania przyczepy o masie do 2000 kg). Dostępny napęd na cztery koła (AWD) łączony z mocnymi silnikami, ma stanowić o pewności w każdych warunkach pogodowych, a system All Surface Progress Control zwiększać przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni. Opcjonalny system Configurable Dynamics dostraja ustawienie układu kierowniczego, przekładni i przepustnicy. W przypadku wybrania amortyzatorów układu Adaptive Dynamics (aktywnego zawieszenia) klienci mogą także dostosować ustawienia zawieszenia do własnych preferencji.