Alfa Romeo Giulia 2.2 D Turbo Veloce 210 KM Q4 AT

i

Autor: Zuzanna Krzyczkowska Alfa Romeo Giulia 2.2 D Turbo Veloce 210 KM Q4 AT

Jak najmniej ekranów, kierowca w centrum uwagi. Ta marka stawia sprawę jasno

2021-09-21 16:23

Wnętrza nowych aut coraz częściej są zdominowane przez wielkie, dotykowe ekrany. Coraz większa rozdzielczość. jak największa przekątna i mnogość nowych funkcji - za tym gonią czołowi producenci. Szef Alfy Romeo nie jest chyba fanem tego trendu, bo w niedawnym wywiadzie zdradził, jak mają wyglądać wnętrza nadchodzących modeli włoskiej marki.

Wygląda na to, że Alfa Romeo chce iść trochę pod prąd. Wskazuje na to jasna wypowiedź szefa marki, Jeana-Philippe'a Imparato. W wywiadzie z francuskim magazynem powiedział, że "sprzedaje Alfy Romeo, a nie iPady opakowane samochodem". Ta deklaracja może zapowiadać ciekawą odmianę od samochodów, w których przekątna ekranu oraz jego rozdzielczość stały się jednymi z głównych cech, którymi chwali się producent.

Nie oznacza to rzecz jasna, że ekrany są złe. Przenoszenie obsługi wszystkich funkcji wyłącznie na dotykowe panele może jednak utrudniać obcowanie z samochodem i dekoncentrować kierowcę podczas jazdy. Zdaniem szefa Alfy Romeo, te włoskie auta powinny stawiać kierowcę na pierwszym miejscu, a wnętrza nadchodzących modeli nie będą obfitować w większą liczbę ekranów, niż jest to konieczne.

To niewątpliwie ciekawe podejście chętnie zobaczylibyśmy w praktyce. Na to możemy jednak poczekać, bo długo wyczekiwana Alfa Romeo Tonale wciąż nie zadebiutowała, a zapowiadane rozszerzenie gamy modelowej o nowe crossovery przychodzi włoskiej marce z trudem. Czy pod skrzydłami grupy Stellantis sprawy nabiorą tempa, a w cyfrowym świecie pełnym dotykowych ekranów Alfa Romeo pozostanie wierna tradycyjnej obsłudze? Przekonamy się w nadchodzących latach. Marka, której gama liczy tylko 2 modele, nie może przecież istnieć w nieskończoność.

Nasi Partnerzy polecają