Przynajmniej tak wskazują dane sprzedaży. BMW serii 2 Active Tourer to przednionapędowy samochód rodzinny oparty na platformie UKL, którą współdzieli z BMW X1 oraz Mini. Klienci docenili ruch BMW, które zagospodarowało nieznany wówczas dla marki z Bawarii segment. Okazuje się, że "dwójka" jest jednym z lepiej sprzedających się minivanów, bijąc modele znane już od wielu lat.
Przeczytaj nasz test: BMW serii 2 Active Tourer 225i Sport Line
W Unii Europejskiej BMW dostarczyło we wrześniu ponad 77 tysięcy „dwójek” Active Tourer – taki wynik pozwolił uplasować się na trzecim miejscu, tuż za Volkswagenem Touranem oraz Citroenem C4 Picasso. Warto zwrócić uwagę, że z salonów częściej wyjeżdżano minivanem BMW niż Fordem C-Maxem, Mercedesem Klasy B czy Renault Scenic.
Sytuacja może jednak ulec zmianie dość szybko – segment minivanów traci swój udział w sprzedaży z roku na rok. Kierowcy preferują SUV-y nad typowe auta rodzinne. Co więcej, Scenic właśnie doczekał się nowej generacji, którą można już zamawiać u dealerów. Mimo wszystko, nie zmienia to faktu, że sukces BMW w tej klasie jest niemałym zaskoczeniem.