Krzysztof Rutkowski to odnoszący sukcesy zawodowy detektyw, a prywatnie miłośnik dobrych samochodów. Miał m.in. szybką limuzynę Porsche, robiącego wrażenie Mercedesa CLS, którego rozbił na autostradzie, a nawet supersportowiego Mercedesa-AMG GT S w złotym kolorze nadwozia. Jakim samochodem jeździ aktualnie? Jakiś czas temu przesiadł się do imponującej limuzyny Audi A8. To auto czterech pierścieni mierzy ponad 5 metrów długości, waży ponad 2 tony i ocieka elegancją. Mimo solidnych gabarytów wóz jest zwinny na drodze i pozwala sobą łatwo manewrować na parkingach. Tylne koła zostały wyposażone w oś skrętną, dzięki czemu w zależności od prędkości pojazdu są one w stanie zmienić swoje położenie o kilka stopni. Dzięki temu Audi A8 lepiej trzyma się drogi na długich łukach i jednocześnie o wiele łatwiej się nim parkuje.
Testowaliśmy: Audi A8 L 55 TFSI: pokaz siły i powrót na szczyt
Audi A8 jest wewnątrz przestronne, rewelacyjnie wykończone materiałami wysokiej jakości i ma w wyposażeniu masę udogodnień oraz zaawansowanych rozwiązań technicznych. Cyfrowe zegary, obsługa przeniesiona w całości na dotykowe ekrany, sterowanie funkcjami auta za pomocą naturalnego głosu, arsenał asystentów wspomagających prowadzenie, automatycznie dociągane drzwi czy elektrycznie chowane osłony nawiewów w desce, to tylko niektóre efektowne gadżety znajdujące się w Audi A8.
WIDEO - tak prezentuje się Audi A8
Pod maską limuzyny Rutkowskiego pracuje silnik wysokoprężny. Detektyw wybrał wersję 50 TDI quattro tiptronic, a to oznacza motor 3.0 V6 o mocy 286 KM i 600 Nm połączony z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach i napęd na cztery koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Co ciekawe napęd jest zelektryfikowany poprzez zastosowanie układu typu Mild Hybrid. Alternator i rozrusznik to jeden element chłodzony cieczą, a jego użycie umożliwiło nie tylko rekuperację energii magazynowanej w dodatkowej baterii (do 12 kW), ale i toczenie się z całkowicie wyłączonym silnikiem.
Pisaliśmy także: Flagowe Audi zelektryfikowane. Oto Audi A8 L 60 TFSI e quattro - GALERIA
W salonach rozpiętość cen nowych Audi A8 jest znaczna. Bazowa wersja 50 TDI to wydatek minimum 430 tys. zł. Doposażenie auta w różne nowinki i elementy podnoszące komfort potrafi łatwo podnieść cenę o kolejne 200 tys. zł. Audi A8 Krzysztofa Rutkowskiego to konfiguracja za ponad 600 tys. zł.