Toyota Corolla Cross to nowy kompaktowy SUV japońskiej marki, który bazuje na płycie podłogowej TGNA-C (Toyota New Global Architecture C). Samochód mierzy 4460 mm długości, 1825 mm szerokości i 1620 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2640 mm. Na papierze japońska nowość prezentuje się obiecująco. Co jeszcze wiadomo o nadchodzącym modelu?
Gama silnikowa
Jak reszta modeli w gamie producenta, Toyota Corolla Cross będzie oferowana z jednostkami benzynowymi i hybrydowymi. Podstawowe warianty w Tajlandii, gdzie po raz pierwszy został zaprezentowany nowy SUV, będą napędzane benzyniakiem o pojemności 1,8-litra, który generuje 140 KM i 175 Nm. Za przenoszenie napędu na przednią oś będzie odpowiadać bezstopniowa skrzynia e-CVT.
Na liście dostępnych jednostek znajdzie się również benzynowy motor o pojemności 1,8-litra połączony z układem hybrydowym, który towarzyszy nam od kilku lat. W efekcie kierowca będzie miał do dyspozycji 122 KM i 142 maks. momentu obrotowego, a za przenoszenie napędu ponownie posłuży skrzynia e-CVT. Nie ma także wątpliwości, że pod maską nowego modelu zagości mocna i oszczędna, 2-litrowa jednostka Hybrid Dynamic Force, która generuje moc 184 KM i 190 Nm.
Będzie komfortowo i bezpiecznie
W kwestii zastosowanego zawieszenia producent mówi o kolumnach MacPhersona z przodu i zawieszeniu wielowahaczowym z tylu. Możemy też liczyć na tarcze wentylowane z przodu oraz zwykłe tarcze z tyłu. Domyślnie Toyota Corolla Cross ma wyjeżdżać z fabryki na 17-calowych kołach (215/60), jednak opcjonalnie na 18-calowych (225/50).
Na ten moment niestety nie wiadomo nic więcej. Toyota Corolla Cross z pewnością będzie hitem sprzedaży, jednak na europejski debiut musimy jeszcze poczekać.