Toyota GR Super Sport to hipersamochód zbudowany w oparciu o wyścigowy model TS050 Hybrid, który już trzykrotnie wygrał wyścig w Le Mans. Nowa wersja sportowca została po raz pierwszy zaprezentowana na torze Circuit de la Sarthe w sobotę 19 września br.
Sprawdź: Wszystkie generacje Toyoty Yaris obok siebie. Zobacz, jak ewoluowała bestselletka - DUŻA GALERIA
Auto z nadwoziem typu kabriolet i w tradycyjnym maskującym oklejeniu znanym z prototypowych wersji m.in. GR Yarisa czy GR Supry przejechało okrążenie demonstracyjne, a następnie było częścią uroczystej ceremonii przywiezienia pucharu dla zwycięzców tegorocznej edycji. Za kierownicą modelu GR Super Sport siedział Alex Wurz, były kierowca wyścigowy zespołu Toyota Gazoo Racing.
To wielki zaszczyt móc po raz pierwszy publicznie poprowadzić prototypową wersję modelu GR Super Sport, zwłaszcza w Le Mans, które jest tak blisko związane z tym autem. Ono w końcu tutaj się zrodziło. Jako że to prototyp, nie mogłem jechać na granicy możliwości samochodu, ale już dało się wyczuć, że ma niesamowity potencjał. Czuć podobieństwo do TS050 Hybrid w kwestii osiągów, za sprawą napędu na cztery koła i układu hybrydowego. Inżynierowie zdradzili mi, że to tylko mała próbka możliwości tego auta. Już nie mogę się doczekać, gdy znów nim pojadę
– powiedział Wurz.
Było co świętować
Zaraz po ceremonii rozpoczął się wyścig, w którym wystartowały dwie Toyoty TS050 Hybrid. Po 24 godzinach Japończycy świętowali swoje trzecie zwycięstwo w Le Mans. Model TS050 Hybrid zdobył w tym wyścigu już trzy zwycięstwa, cztery pole position i siedem razy był na podium. Co więcej Toyota zaliczyła najszybsze okrążenie toru w historii i rekordowe okrążenie podczas wyścigu. To właśnie te osiągnięcia były inspiracją do stworzenia modelu GR Super Sport.
Zobacz: Imponująca powierzchnia! W Krakowie otwarto jeden z największych salonów Toyoty i Lexusa w Europie