Najczęściej kradzione samochody: Toyota, Honda i Volkswagen - wystarczy laptop, by odjechać samochodem

2011-01-25 18:15

Uwaga właściciele japońskich samochodów. Z ulic Warszawy najczęściej znikają toyoty. W 2010 roku złodzieje ukradli 367, a w 2009 aż 606 aut tej marki! Włamywaczom wystarczy laptop, trochę wiedzy z informatyki, by bez problemu uruchomić i odjechać skradzionym autem. Często łupem samochodowych gangów padają też hondy i volkswageny.

Starsze i młodsze modele są zwykle kradzione na zamówienie lub dla części. Większość samochodów najnowszej generacji szybko znika z parkingu czy osiedlowej uliczki i w ciągu kilku godzin trafia do dziupli samochodowej, gdzie w zawrotnej prędkości jest rozkładana na najmniejsze fragmenty. Nielegalne części trafiają na giełdy lub aukcje internetowe.

Przeczytaj koniecznie: Warszawa: Złodzieje samochodów - Profesor i Suchy - wpadli w dziupli

Znikają japończyki

- Warszawskie gangi przestępcze wyspecjalizowały się w kradzieży japońskich aut. Większość jest sprzedawana na części samochodowe - informuje Marcin Szyndler (34 l.) z Komendy Stołecznej Policji. Części do najnowszych zagranicznych aut są bardzo drogie. Wymiana w serwisie sterownika lub komputera ABS kosztuje od 6 do 20 tys. Złodziej sprzeda je za niecałe 4 tys. zł. Dlatego handel częściami samochodowymi to dla nich żyła złota.

Dobry alarm się przydaje

- Do samochodów najnowszej generacji trzeba sprowadzać części z Zachodu, co jest bardzo kosztowne dla klienta. Dlatego złodzieje zwęszyli interes dla siebie i zarabiają na tym kokosy - twierdzi Piotr Radwan (33 l.), pracownik warsztatu samochodowego przy ul. Grochowskiej. Mechanik dodaje, że najlepsze zabezpieczenia przed kradzieżą to stare metody naszych dziadków. - Wystarczy założyć alarm z blokadą na zapłon i złodziej na pewno nie odjedzie naszym samochodem. Taka blokada kosztuje w granicach 500 zł, ale to niewielki wydatek w porównaniu do utraty auta - wyjaśnia Piotr Radwan.

Marcin Szyndler (34 l.) z Komendy Stołecznej Policji:

- Stołeczne gangi złodziei samochodów wyspecjalizowały się w kradzieży japońskich marek. Rozkładają kradzione auta na części i sprzedają je dużo taniej w Internecie lub na giełdzie.

Patrz też: Samochody z autopilotem: Pierwsze testy pociągów drogowych


Marka 2010 r. 2009 r.

Toyota 367 606
Honda 362 228
Volkswagen 180 306
Fiat 112 268
Mazda 122 -
Ford - 109

Nasi Partnerzy polecają