Pierwszym elementem wyróżniającym nowe Cherokee jest jego awangardowy wygląd. Auto za sprawą przekonstruowanego w nowym stylu grilla, stanowiącego znak firmowy marki Jeep, ma wyznaczać nowy standard. W oświetleniu zastosowanie znalazła technologia LED i reflektory ksenonowe. Bryła nadwozia nabrała swoistej masywności, która dobrze komponuje się z dużym rozmiarem kół (17- i 18-cali). Istotnym elementem dzielności w jeździe poza utwardzonymi drogami są korzystne kąty najazdu i zejścia. Kabina została nowocześnie zaprojektowana, a całość wystroju nastawiono na maksymalną wygodę. Nie zabraknie użytecznej i łatwej do obsługi technologii oraz praktycznych schowków. Dzieloną i składaną kanapę można przesuwać w poziomie dla wyższego komfortu pasażerów lub zwiększenia pojemności ładunkowej.
Oszczędniejsze silniki
Podstawowa jednostka napędowa to 2.0-litrowy turbodiesel Multijet II z technologią Stop/Start (170 KM i 350 Nm), w tandemie z nowej konstrukcji, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersja 140-konna tego silnika oferowana jest w parze z 6-stopniową przekładnią manualną. Najmocniejszy silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3.2 litra i mocy 272 KM spięto wraz 9-stopniową, automatyczną przekładnią. Zużycie paliwa silników zmniejszono nawet do o 45% w stosunku do poprzedniego modelu.
Przeczytaj: TEST od SuperAuto24.pl - Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 2.8 CRD - WIDEO
Zawieszenie i napęd
Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson, a tylne na wielowahaczowym typu multi-link. W napędzie zastosowano konfigurację 4x2 oraz 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu 4x4. Wszystko po to, by zapewnić modelowi własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy. Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji. Ustawienie Active Drive Lock (dla wybranych odmian), daje możliwość blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego.
CENA w Polsce
W przeprowadzonych testach Euro NCAP nowy Cherokee otrzymał prestiżową, 5-gwiazdkową klasyfikację bezpieczeństwa. Auto w polskim cenniku pojawiło się w trzech wersjach: Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawowymi elementami wpływającymi na ochronę jest: 7 poduszek powietrznych, system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC, z modułem zapobiegania dachowaniu ERM i przeciw blokowania kół ABS z kalibracją terenową. Ponadto na wyposażeniu jest bogata elektryka i elektronika.
swersja / silnik / skrzynia i napęd | cena bez VAT | cena z VAT |
LONGITUDE 2.0 MJD / 140 KM / M6 4X2 | 113 740 zł | 139 900 zł |
LONGITUDE 2.0 MJD / 140 KM / M6 Jeep® Active Drive I | 125 122 zł | 153 900 zł |
LONGITUDE 2.0 MJD / 170 KM / A9 Jeep® Active Drive I | 138 130 zł | 169 900 zł |
LIMITED 2.0 MJD / 140 KM / M6 Jeep® Active Drive I | 143 821 zł | 176 900 zł |
LIMITED 2.0 MJD / 170 KM / A9 Jeep® Active Drive I | 156 829 zł | 192 900 zł |
LIMITED 2.0 MJD / 170 KM / A9 Jeep® Active Drive II | 162 520 zł | 199 900 zł |
LIMITED V6 3.2L / 272 KM / A9 Jeep® Active Drive I | 162 520 zł | 199 900 zł |
TRAILHAWK V6 3.2L / 272 KM / A9 Jeep® Active Drive II Lock | 157 642 zł | 193 900 zł |
.