Jeep Cherokee zdecydowanie potrzebował faceliftingu. I całe szczęście, że projektanci skupili się na słowie „face”. Poprzedni front był nieco karykaturalny. Wąskie reflektory większości kierowców nie przypadały do gustu, a całość tworzyła nieco dziwny efekt. Teraz Cherokee został upodobniony do większego modelu – Grand Cherokee. Przód jest masywny, jak na Jeepa przystało, ale bez zbędnych udziwnień. Reflektory zintegrowano i zachowano ich „skośnooki” kształt, jednak całość jest dużo przyjemniejsza w odbiorze.
Zmiany wizualne to jedno, ale nowy Cherokee otrzymał także szereg modyfikacji, których nie widać gołym okiem. Zmieniono nieco konstrukcję tylnego zawieszenia i powiększono bagażnik. W ofercie pojawiły się też nowe silniki. 2-litrową jednostkę MultiJet zastąpiono nowocześniejszym wysokoprężnym silnikiem 2.2. Z punktu widzenia parametrów technicznych to dobra zmiana, ale silnik o takim litrażu jest objęty wyższą akcyzą, co podnosi cenę auta.
Wersja benzynowa pojawi się w sprzedaży dopiero w przyszłym roku. Będzie to 2-litrowa jednostka o mocy 270 KM. Niestety jeep pożegnał się z 3.2-litrową V-szóstką, ze względu na normy emisji.
Bazowy Jeep Cherokee 2.2 Limited o mocy 195 KM z napędem Active Drive I otwiera cennik kwotą 209 900 zł. Cherokee jest dostępny także z bardziej zaawansowanym napędem Active Drive II, a pod koniec roku pojawi się także najbardziej odporny na off-road Active Drive Lock.
Jeep Cherokee - polski CENNIK:
Silnik / wersja | Limited | Overland |
2.2 MultiJet 195 KM Active Drive I | 209 900 zł | 227 700 zł |
2.2 MultiJet 195 KM Active Drive II | 216 900 zł | 234 700 zł |