Jeep Compass po ważnej modernizacji. Dostał nowe silniki i więcej wyposażenia

2020-06-05 10:07

Jeep Compass przeszedł modernizację. SUV produkowany we Włoszech na rynek europejski, po zmianach oferuje lepsze wyposażenie w zakresie technologii i łączności oraz otrzymał nowe układy napędowe. Co dokładnie się zmieniło?

Jeep Compass produkowany dla europejskich odbiorców w fabryce FCA Melfi we Włoszech, będzie napędzany nowym 1.3-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM lub 150 KM. To jednostka czterocylindrowa i turbodoładowana z filtrem GPF (benzynowy filtr cząstek stałych). Wersja 130 KM jest łączona z sześciobiegową skrzynią manualną, a 150 KM z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DDCT. Napęd trafia na przednie koła. Maksymalny moment obrotowy w obydwu wersjach wynosi 270 Nm.

Zobacz również: 1000-konny Jeep od Hennessey szaleje na pustyni i głośno miauczy - WIDEO

Kolejną jednostką jest zmodernizowany wysokoprężny motor 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM i 320 Nm z selektywną redukcją katalityczną SCR. Motor jest połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Z czasem do gamy dołączą modele 4xe (z hybrydową technologią plug-in), które będą dostępne z silnikiem elektrycznym połączonym z 1.3-litrowym silnikiem Global Small Engine o wspólnej mocy 190 KM lub 240 KM. Pojawią się one u dealerów w Europie w drugiej połowie 2020 roku. Obie wersje 4xe będą dostępne wyłącznie w wersji z napędem 4x4.

2021 Jeep Compass

i

Autor: Jeep 2021 Jeep Compass

Compass  połączeniu z 1.3-litrowym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów DDCT, w wyposażeniu po raz pierwszy oferuje tryb jazdy „Sport”, wybierany za pomocą przycisku na środkowej konsoli. Ten dynamiczny tryb oferuje jeszcze większą przyjemność czerpaną z codziennej jazdy po mieście, usztywniając układ kierowniczy, wyostrzając reakcję przepustnicy i dostosowując zachowanie przekładni poprzez zmiany biegów na wyższe w celu uzyskania pełnej mocy i momentu obrotowego. Ponadto, w trybie Sport funkcja dryfowania („sailing”) jest zablokowana, a włączony jest tryb „szybkiego startu”. Po zwolnieniu pedału gazu zapobiega to przełączeniu na wyższy bieg, by zmaksymalizować działanie silnika i zoptymalizować reakcję przy kolejnym przyspieszeniu.

Przeczytaj też: Jego zdolności są imponujące. Co sprawia, że Jeep Wrangler jest tak dobry?

Modernizacji uległ układ kierowniczy, mający na celu poprawę progresywności jego pracy oraz zmodyfikowany delikatnie został układ zawieszenia, gdzie pojawiły się amortyzatory z zaworami FSD (selektywna częstotliwość tłumienia) w celu ograniczenia ruchów nadwozia, bez uszczerbku dla komfortu podczas jazdy po wyboistych drogach. Compass teraz oferuje większą precyzję podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając mniejszy przechył i większą stabilność hamowania.

2021 Jeep Compass

i

Autor: Jeep 2021 Jeep Compass

Innowacyjne funkcje zapewniają nowe usługi Uconnect Services, oferujące lepszą łączność z pojazdem i ze światem. Auto wykorzystuje także pełny zestaw aktywnych i pasywnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony do codziennej jazdy, w tym system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) i system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning) - oba w standardzie w całej gamie, a także elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy  (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu (ERM) oraz poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe. Dostępne systemy bezpieczeństwa obejmują również system monitorowania martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze podczas cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection), tempomat adaptacyjny (ACC), kamerę cofania ParkView z dynamiczną siatką oraz w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego (Parallel and Perpendicular Park Assist).

Sprawdziliśmy: Wierny starej szkole. Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon 2.2 CRD 200 KM Rock-Trac 4x4 - OPINIA, WIDEO

Jeep Compass otrzymał również nowe elementy stylistyczne, jak sześć różnych wzorów obręczy kół (po jednym dla każdej wersji wyposażenia i ekskluzywne błyszczące czarne 19” obręcze kół Gloss Black (dla wersji Night Eagle) oraz nową paletę kolorów z pięcioma nowymi kolorami nadwozia: kość słoniowa Ivory, czerwony Colorado Red, niebieski Blue Italia, niebieski Blue Shade i zielony Techno Green Metallic, każdy z nich jest dostępny w połączeniu z czarnym dachem. Dla wszystkich wersji jest również dostępna nowa roleta bagażnika.

Jeep Compass produkowany w Melfi pojawi się w europejskiej sprzedaży w lipcu 2020 roku. Gama modeli obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S, wszystkie oferowane zarówno z wydajnymi silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnym, w połączeniu z napędem na koła przednie (wersja z napędem na cztery koła będzie dostępna w drugiej połowie tego roku w połączeniu z technologią 4xe).