Nowy Jeep Gladiator może poszczycić się solidnym, wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny, dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa. Zespół projektantów marki utrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera. Podczas projektowania wytrzymałej, 153-centymetrowej skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają odpowiednio wysoką trwałość.
Sprawdź: Jeep Gladiator debiutuje. To zupełnie nowy model i do tego pick-up!
Ponadto Jeep Gladiator to samochód charakteryzujący się wieloma konfiguracjami, umożliwiającymi różne opcje jazdy pod gołym niebem, dzięki rozlicznym zestawieniom przedniej szyby i dachu: złożonego z 3 elementów twardego dachu, miękkiego dachu, a także wersji „topless”. Każda opcja jazdy pod gołym niebem zapewnia maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku zarówno w mieście, jak i z dala od utartych szlaków.
Komfortowo w każdych warunkach
Jeep Gladiator łączy w sobie autentyczny styl, komfort i wszechstronność. Wnętrze może z łatwością zostać wyczyszczone i wyróżnia się dużą liczbą schowków, jak na przykład zamykany na klucz schowek pod tylnymi siedzeniami. Gladiator oferuje system multimedialny Uconnect™ czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (TFT), który umożliwia kierowcy skonfigurowanie przekazywanych informacji na ponad 100 sposobów. System współpracuje również z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay.
Zobacz: Który najlepszy w terenie? Mercedes-AMG G 63, Jeep Wrangler Unlimited czy Suzuki Jimny? - WIDEO
Przednia kamera dostępna w standardzie wersji Launch Edition (jako opcja w odmianach Sport i Overland) pozwala łatwo dostrzec przeszkody na drodze zarówno na szlakach off-roadowych, jak i podczas codziennych przejażdżek. Co ważne, funkcja samooczyszczania zapewnia utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.
Na pokładzie znajduje się również 9-głośnikowy system audio premium Alpine z subwooferem o mocy 552W, 12-kanałowy wzmacniacz i przenośny bezprzewodowy głośnik Bluetooth. Ten ostatni, umieszczony za tylnymi siedzeniami, jest ładowany podczas jazdy i ma niepodatną na warunki atmosferyczne oraz kurz powłokę zewnętrzną. Jest też wodoodporny, co pozwala na jego zanurzenie w wodzie o głębokości do 90 cm przez czas wynoszący maksymalnie 30 minut.
Potężny diesel
W europejskiej gamie Jeepa Gladiatora pod maską montowany jest wyposażony w system Engine Stop-Start 3-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet V6, który generuje moc 264 KM i 600 Nm. Silnik współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, umożliwiającą optymalizację jego pracy podczas jazdy w terenie i zapewniającą płynne, wydajne dostarczanie mocy podczas podróży autostradą.
Przeczytaj także: Wierny starej szkole. Jeep Wrangler Unlimited JL Rubicon 2.2 CRD 200 KM Rock-Trac 4x4 - TEST, OPINIA, WIDEO
Napędzany czterema kołami Gladiator osiąga pierwszą "setkę" w 8,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 177 km/h Gama silników Jeepa Gladiatora obejmuje także 3,6-litrową jednostkę benzynową Pentastar V6, która jest dostępna jedynie na rynkach pozaeuropejskich i na Bliskim Wschodzie.
Silnik | Diesel, 3.0 ATX 4WD 264KM |
Pojemność | 2987 cm3 |
Moc | 264 KM przy 3600 obr./min |
Moment obrotowy | 600 Nm przy 1400-2800 obr./min |
Poj. zbiornika paliwa | 71 l |
Skrzynia | 8-stopniowa, automatyczna |
Skrzynia rozdzielcza | Selec-Trac (Active Full-Time) |
Napęd | 2WD High; 4WD Part Time; 4WD Auto; 4WD Low |
0-100 km/h | 8,6 s |
Prędkość maks. | 177 km/h |
Wersje wyposażenia
Jeep Gladiator jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia. Wersja Sport oferuje ulepszoną funkcjonalność i off-roadową personalizację, natomiast Overland jest punktem odniesienia zarówno pod względem komfortu, jak i technologii, z szeroką gamą elementów zawartych w standardzie. Dwie odmiany wyposażenia oferowane w europejskiej gamie Gladiatora uzupełni w momencie premiery ekskluzywny wariant Launch Edition, a więc model z limitowanej serii zarezerwowany dla pierwszych klientów, którzy zamówią nowego pickupa.
Limitowana edycja
Wersja Launch Edition będzie dostępna wyłącznie w kolorze czarnym, czerwonym Firecracker Red, srebrnym Billet Silver, białym lub grafitowym Granite Crystal. Auto wyjedzie z fabryki na 18-calowych felgach aluminiowych oraz otrzyma ekskluzywne logo, twardy dach w kolorze nadwozia, poszerzone nadkola, podłogę skrzyni ładunkowej wykończona wytrzymałym lakierem, przegrodę i miękką osłonę skrzyni ładunkowej zapewniając praktyczność oraz wygodę i poprawiając jednocześnie wygląd samochodu.
Nie przegap: Kocha nie tylko auta sportowe. Kuba Wojewódzki tej terenówce jest wierny od 26 lat
Wnętrze Launch Edition oferuje w standardzie skórzane fotele, system Alpine Premium Audio z subwooferem i przenośnym głośnikiem bezprzewodowym, system Uconnect™ z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, off-roadową kamerę przednią, monitorowanie martwego pola (Blind Spot Monitoring), wykrywanie obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) z układem hamowania awaryjnego, tempomat adaptacyjny z funkcją stop oraz automatyczne światła drogowe (AHB). Niezależnie od wybranej wersji, za auto zapłacimy co najmniej 289 tys. złotych.
Dane techniczne
Masa własna | 2,294 (Sport), 2,403 (Overland, Launch Edition) |
Maksymalna ładowność | 556 (Sport), 613 (Overland, Launch Edition) |
Długość | 5591 mm |
Szerokość | 1894 mm |
Wysokość | 1,905 (soft-top), 1,843 (hard top) |
Rozstaw osi | 3,488 mm |
Prześwit | 253 mm |
Pojemność skrzyni ładunkowej | 1005 l |
Kąt natarcia/zejścia/rampowy | 41°/25°/18,4° |
Głębokość brodzenia | 760 mm |
Zdolność uciągu | 2,722 kg |