Pod maską znalazł się doładowany silnik 6.2 l HEMI V8 z systemem kontroli startu i rezerwą momentu obrotowego. Jest to jednostka o 0,2 l mniejsza od tej, którą znajdziemy pod maską wariantu SRT. Potężny piec generuje moc 707 KM i najwyższy w swojej klasie maksymalny moment obrotowy – 875 Nm. Dzięki takim parametrom przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 3,7 sekundy, a w wyścigu na ¼ mili jest najszybszym autem w segmencie dużych SUV-ów.
Jeszcze więcej agresji
O ile Grand Cherokee SRT wyglądał agresywnie, Trackhawk prezentuje się tak, jakby chciał kogoś pobić. Nowa pokrywa silnika i osłona chłodnicy dodają mu jeszcze więcej pazura. Całość wygląda groźnie i drapieżnie, a mimo rozmiarów sporego kredensu widać, że mamy do czynienia z autem sportowym
Zobacz TEST: Jeep Grand Cherokee SRT & Dodge Challenger SRT8
Inspirowane wyścigami fotele w nowym Trackhawku mają zapewnić świetne trzymanie boczne w trakcie manewrów wykonywanych z dużą prędkością. Detale z włókna węglowego oraz opcjonalna skórzana tapicerka Laguna tworzą w kabinie klimat wyścigów. Rękojeść dźwigni zmiany biegów, prędkościomierz wyskalowany do 320 km/h oraz napisy "supercharged" na progach drzwi sprawiają, że można poczuć się jak na sportowym torze.
Zobacz jak przyspiesza Jeep Grand Cherokee Trackhawk:
Zatrzymanie rozpędzonego SUV-a ważącego ponad 2 tony nie należy do najprostszych czynności. Dlatego w Jeepie Grand Cherokee Trackhawk zastosowano wyczynowy układ hamulcowy Brembo. Z przodu znalazły się potężne 40-centymetrowe (największe, jakie były dotąd montowane w samochodach marki Jeep) dwuczęściowe aluminiowe tarcze hamulcowe oraz 35-centymetrowe z tyłu. W przednie tarcze wgryzają się zaciski o sześciu tłoczkach, w tylne zaś – o czterech. Polakierowano je na żółto, by ich imponujące rozmiary były jeszcze lepiej widoczne.
Zobacz TEST: Jeep Grand Cherokee 75th Anniversary
Na końcu cena. Aby wyznaczyć punkt odniesienia, zacznijmy od ceny bazowego Jeepa Grand Cherokee w wersji Laredo, który kosztuje od 236 600 zł. Najbardziej pożądana (do tej pory) odmiana SRT, otwiera cennik kwotą 375 700 zł. Naszpikowany testosteronem Trackhawk to już spory wydatek co najmniej 530 tys. zł. Auto może występować w dziewięciu kolorach nadwozia. Trudno sobie wyobrazić dobranie jakichkolwiek opcji, ponieważ wersja Trackhawk posiada na pokładzie chyba wszystko co w ogóle Jeep może zaoferować.
Jeep Grand Cherokee - pełny polski CENNIK
.
Wersja | Cena od |
Laredo | 236 600 zł |
Limited | 250 200 zł |
Overland | 290 400 zł |
Trailhawk | 271 600 zł |
Night Eagle II | 274 100 zł |
Summit |
311 900 zł |
SRT | 375 700 zł |
Trackhawk | 530 000 zł |