Nowe warianty hybrydowe modeli Renegade i Compass będą posiadały zupełnie nowy układ napędowy, składający się z silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra oraz wspomagający go silnik elektryczny. Sporym zaskoczeniem jest jednak, że każdy z tych silników napędza osobną oś — spalinowy przednią, a elektryczny tylną.
Mniejszy Renegade będzie dysponował mocą od 190 do 240 KM, co spokojnie wystarczy na rozpędzenie go od 0 do 100 km/h w równe siedem sekund. Producent jest zdania, że Compass o mocy 240 KM poradzi sobie nieco lepiej, ale oficjalne liczby nie zostały jeszcze podane.
Dzięki akumulatorowi, którego pojemności jeszcze nie znamy, nowe warianty modelu Renegade i Compass mogą podróżować wyłącznie na energii elektrycznej nawet do 50 kilometrów. Dodatkowo jazda w trybie elektrycznym pozwala na rozpędzenie samochodu do prędkości 130 km/h, choć taka jazda znacznie skróci założony zasięg.
Jeep wspomina również, że te dwa nowe modele hybrydowe będą wyposażone w specjalny zestaw wskaźników i ekran informacyjno-rozrywkowy, który wskaże istotne szczegóły dotyczące bardziej ekologicznego charakteru tych dwóch modeli. Oprócz oczywistych zalet związanych z wydajnością oba modele zapewniają lepsze przyspieszenie i szybszą reakcję silnika, jednocześnie zwiększając możliwości terenowe dzięki momentowi obrotowemu silnika elektrycznego.
Pierwsze hybrydy w gamie Jeepa właśnie zadebiutowały na Salonie Samochodowym w Genewie.