Model Renegade powstał we współpracy włosko-amerykańskiej i docelowo będzie sprzedawany w ponad stu krajach na całym świecie. Zaprojektowany został w USA, a produkowany jest we Włoszech. Terenowy maluch, bo takie określenie dobrze do niego pasuje, nawiązuje do tradycyjnej sylwetki oraz proporcji kultowego już Wranglera. Samochód jest jednak od niego mniejszy, ale charakteryzuje się świetnymi właściwościami przełajowymi. Tylna kanapa jest dzielona i składana, a bagażnik w podstawowej konfiguracji ma 350 litrów pojemności.
Przeczytaj: TEST Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 V8 HEMI: bestia dla twardzieli - ZDJĘCIA
Auto jak typowy nowoczesny crossover jest wytwarzane w odmianie z napędem na przód, ale także z wydajnym układem 4x4. Samochód może mieć system napędu Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Obydwa potrafią przenieść 100% momentu obrotowego na każde koło, gwarantując maksymalną przyczepność. Obydwa również pozwalają na płynne przejście z trybu 4x2 na 4x4 bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy: zapewnia to stałe zarządzanie momentem i pozwala na wykorzystywanie napędu 4x4 tylko wtedy, gdy jest on faktycznie potrzebny. System automatycznie załącza się, kiedy konieczny jest napęd na cztery koła. Jest jeszcze układ zarządzania trakcją Selec-Terrain, który umożliwia wybór najbardziej optymalnych ustawień do jazdy szosowej i terenowej.
W Jeepie Renegade zastosowano niezależne zawieszenie, które jest w stanie zapewnić maksymalny skok kół wynoszący 205 mm oraz prześwit do 220 mm. To pierwszy model Jeepa, który łączy też system amortyzatorów przednich i tylnych z zaworem FSD (Frequency Selective Damping) Koni. Auto można zamówić w różnych kombinacjach silnik/napęd. Polka oferta na początku obejmuje 3 silniki benzynowe: 1.6 E-TorQ 110 KM, 1.4 MultiAir 140 KM, 1.6 MultiAir 170 KM, a także trzy silniki Diesla: 1.6 MultiJet II 120 KM, 2.0 MultiJet II 140 KM oraz 2.0 MultiJet II 170 KM. Jednostki mogą być zespolone ze skrzyniami manualnymi lub zautomatyzowaną dziewięciostopniową.
Jeep Renegade - CENA w Polsce
.
wersja/silnik | skrzynia | napęd | cena |
Sport 1.6 E-TorQ 110 KM | manualna 5 | 4x2 | 69 900 zł |
Longitude 1.4 Tmair 140 KM S&S | manualna 6 | 4x2 | 81 300 zł |
Limited 1.4 170 KM S&S | manualna 6 | 4x2 | 87 800 zł |
Limited 1.4 170 KM S&S | automat 9 | 4x4 | 109 700 zł |
Sport 1.6 MJD 120 KM S&S |
manualna 6 | 4x2 | 83 900 zł |
Longitude 1.6 MJD 120 KM S&S | manualna 6 | 4x2 | 89 000 zł |
Limited 1.6 MJD 120 KM S&S | manualna 6 | 4x2 | 95 600 zł |
Limited 2.0 MJD 120 S&S |
manualna 6 | 4x4 | 107 300 zł |
Limited 2.0 MJD 140 S&S |
automat 9 Low | 4x4 | 117 500 zł |
Trailhawk 2.0 MJD 170 KM S&S | automat 9 Low | 4x4 | 123 900 zł |