Trzecia generacja Citroena C3 osiągnęła milion sztuk wyprodukowanych w fabryce w Trnawie na Słowacji. Swoim debiutem w listopadzie 2016 roku dał Francuzom nowy impuls - kolorowy i stylowy mieszczuch to prawdziwa wizytówka marki. W 2020 r. model C3 uplasował się wśród europejskich liderów i należy do trzech najlepiej sprzedających się samochodów segmentu B na czołowych rynkach tj. Francja, Hiszpania, Włochy, Belgia, Portugalia, Dania, Słowacja czy Bułgaria.
Co stoi za jego sukcesem?
Przede wszystkim nowoczesny, wyrazisty design, wysoki komfort podróżowania i niska cena, ale równie wielką rolę odegrały szerokie możliwości personalizacji. Dysponując blisko 97 kombinacjami wyglądu zewnętrznego, klient może skonfigurować swojego Citroena C3 na wiele różnych sposobów. Jakie wersje wybierają klienci? Tak sprzedaje się francuski mieszczuch:
- 41 proc. zamówień obejmuje bogato wyposażone wersje (Shine oraz Shine Pack)
- 65 proc. sprzedaży obejmuje opcję dwukolorowego nadwozia
- 68 proc. sprzedaży obejmuje opcję paneli Airbump.
- ok. 60 proc. sprzedawanych wersji w Polsce to wysoko wyposażona wersja Shine.