Pancerna terenówka spełnia wymogi poziomu ochrony VR6. Sprawia to, że BMW X5 Protection VR6 oprze się amunicji typu 7,62 x 51 mm. Auto jest wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości oraz ma wielowarstwowe szyby z poliwęglanu o grubości 33 mm, zapewniające ochronę przed możliwymi odpryskami pocisków lub bomb. Dach, grodzie oraz poszycia kryją odpowiednie wzmocnienia.
Nadwozie ma pod skórą pancerz będący w stanie ochronić pasażerów przed ostrzałem z karabinu maszynowego AK-47 oraz wytrzymać rażenie po eksplozji nawet 15-kilogramowych ładunków wybuchowych. Zbrojona podłoga zapewnia ochronę przed granatami ręcznymi i detonacją 200-gramowego ładunku C4.
Testowaliśmy: BMW X5 30d xDrive (G05): na bulwary, trasę i w teren
Niemiecki producent nie podaje informacji o masie własnej auta. Pewne jest natomiast, że zadbał o to, aby silnik, zawieszenie i układ hamulcowy poradziły sobie z dodatkowym balastem. Do napędu służy benzynowa jednostka 4.4 litra V8 z podwójnym turbodoładowaniem, zapewniająca moc 530 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Dane techniczne mówią o tym, że X5 Protection VR6 przyspiesza w 5,9 sekundy do "setki" i pojedzie z maksymalną szybkością 210 km.
Jak przystało na tego typu pojazd, który został stworzony z myślą o ofercie skierowanej do służb chroniących polityków i vip-ów, wyposażenie zawiera specjalistyczne oświetlenie oraz syreny, czyniące z BMW X5 pojazd uprzywilejowany. Niewykluczone, że takie właśnie samochody być może z czasem pojawią się we flocie polskiej Służby Ochrony Państwa.
Póki co jedynym samochodem w palecie BMW, który oferuje jeszcze wyższy standard poziomu zabezpieczeń, jest opancerzone BMW serii 7, zgodne z normą VR7. Taką właśnie limuzyną jest wożony m.in. polski prezydent.