Mercedes Klasy CLA w nadwoziu Shooting Brake, to wśród samochodów klasy premium jedyna taka propozycja. Do tej pory żaden inny producent - poza Kią z modelem ProCeed - nie zdecydował się na taki zabieg. Z jednej strony łatwo to zrozumieć, bo to nieco ryzykowne, ale z drugiej strony CLA Shooting Brake pierwszej generacji, które zadebiutowało w 2015 r. przez te wszystkie lata radziło sobie całkiem dobrze.
Sprawdź: Z Mercedesem Klasy A pogadasz po polsku. WIDEO TEST kontroli głosowej i funkcji rozpoznawania mowy
Praktyczniejsze wydanie Shooting Brake poza wyżej pociągniętą linią dachu, od swojego czterodrzwiowego brata w nadwoziu Coupe, nie różni się w zasadzie niczym. Sylwetka z każdej strony wygląda dokładnie tak samo i nawet tylne lampy zostały na swoim miejscu. Podobnie zresztą jest wewnątrz, gdzie materiały wykończenia, układ deski rozdzielczej i cała reszta zostały żywcem przeniesione z innych kompaktowych modeli producenta, takich jak: Klasa A, Klasa A Limuzyna, Klasa B, czy Klasa CLA Coupe. Temu nie ma się co dziwić, bo skoro jest ergonomicznie, minimalistycznie i z klasą, to nie widzę powodu, by cokolwiek zmieniać.
Jak w pozostałych modelach mamy do czynienia z pięknym w swej prostocie układem deski rozdzielczej, którą zdobią dwa ekrany o przekątnej 10,25-cala. Pierwszy z nich - za kierownicą - jest skupiony wyłącznie na kierowcy. Wyświetlane na nim są najistotniejsze informacje, które kierowca w każdej chwili może spersonalizować pod własne potrzeby. Drugi natomiast służy do obsługi multimediów, nawigacji i całej reszty przeróżnych funkcji. Całość nazywa się MBUX (Mercedes-Benz User Experience), czyli nowoczesny system info-rozrywki, który poza szeroko rozbudowaną personalizacją, w rozszerzonej wersji staje się także naszym prywatnym asystentem, z którym można porozmawiać.
Przeczytaj: Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC - Kultowy design, inteligencja i ogromna siła - GALERIA
Przykładowo, po wypowiedzeniu słów "Hej, Mercedes!" samochód zapyta się, co może dla nas zrobić. W ten sposób możemy poprosić naszego Mercedesa o otwarcie lub zamknięcie okien, ustawienie nawigacji do wybranego celu, czy opowiedzenie żartu o konkurencji. Ponadto tym dłużej użytkujemy samochód, tym lepiej poznaje on nasze codzienne nawyki. Jeżeli codziennie po pracy dzwonimy do żony i pewnego razu o tym zapomnimy, Mercedes zasugeruje nam, że powinniśmy zadzwonić do naszej ukochanej. Podobnie jest z trasami, którymi poruszamy się najczęściej. Auto z czasem nauczy się, ile zajmuje dojazd z domu do pracy lub z pracy do domu i jeśli tylko będzie to możliwe, zasugeruje nam alternatywną i szybszą trasę.
WIDEO - tak działa system MBUX
Pod maską nowego CLA Shooting Brake znajdą się te same jednostki, o których słyszeliśmy już przy premierze Klasy A, B oraz CLA Coupe. Cennik otwiera wariant CLA 180, który dysponuje turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1,3-litra, generujący 136 KM i 200 Nm momentu obrotowego. Za podstawowy wariant z 6-biegową skrzynią manualną zapłacimy minimum 130 600 zł. Alternatywnym i najtańszym wysokoprężnym wariantem jest CLA 180 d, który napędza jednostka diesla o pojemności 1,5-litra, generująca 116 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Również występująca z 6-biegowym manualem startuje od 137 400 zł.
Przeczytaj także: Mercedes-AMG CLA 35 w praktycznym nadwoziu. Rasowy Shooting Brake debiutuje
Tym dalej w cenniku, tym lepiej i drożej, ponieważ każda następna odmiana jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. Dla benzynowych jest to 7-stopniowe DCT, a dla wysokoprężnych AUTOTRONIC. Kolejne warianty to CLA 200, CLA 200 d, CLA 220, CLA 220 d, CLA 250, CLA 250 4MATIC oraz najmocniejszy na te chwilę Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC. Szczegółową specyfikację i ceny poszczególnych wariantów znajdziecie poniżej.
Mercedes CLA Shooting Brake - polski CENNIK
Wersja | Silnik | Skrzynia | Moc KM / Nm | Cena |
---|---|---|---|---|
CLA 180 | 1332 cm3 | MT 6 | 136 KM / 200 Nm | 130 600 zł |
CLA 180 d | 1461 cm3 | MT 6 | 116 KM / 260 Nm | 137 400 zł |
CLA 200 | 1332 cm3 | 7G-DCT | 163 KM / 250 Nm | 143 500 zł |
CLA 220 | 1991 cm3 | 7G-DCT | 190 KM / 300 Nm | 155 300 zł |
CLA 200 d | 1950 cm3 | AUTOTRONIC | 150 KM / 320 Nm | 159 900 zł |
CLA 250 | 1991 cm3 | 7G-DCT | 224 KM / 350 Nm | 170 000 zł |
CLA 220 d | 1950 cm3 | AUTOTRONIC | 190 KM / 400 Nm | 170 900 zł |
CLA 250 4MATIC | 1991 cm3 | 7G-DCT | 224 KM / 350 Nm | 179 500 zł |
CLA 35 4MATIC | 1991 cm3 | 7G-DCT | 306 KM / 400 Nm | 219 900 zł |