Pozwolenie na budowę wydane przez wojewodę mazowieckiego dotyczy około 7-mio kilometrowego odcinka od węzła Kobyłka do węzła Radzymin Południowy. Dalej do Wyszkowa w kierunku Białegostoku prowadzi już droga ekspresowa. Projekt obwodnicy przewiduje także postawienie ekranów akustycznych oraz odwodnień i przepustów dla zwierząt. Obwodnica ma mieć dwie jezdnie z trzeba pasami ruchu w każdym kierunku.
Obwodnica ma za zadanie zmniejszyć natężenie ruchu aut ciężarowych i osobowych z centrum Marek. To jeden z ważniejszych fragmentów drogi S8, który w przyszłości pozwoli szybciej wyjechać z Warszawy w kierunku Białegostoku. Prace trwają już na pierwszym odcinku o długości około 2 kilometrów od al. Piłsudskiego do węzła Drewnica. W styczniu 2016 roku wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę około 6-kilometrowego odcinka od węzła Drewnica do węzła Kobyłka.
Zobacz również: 130 lat automobilizmu – histora narodzin auta
Zakończenie prac na pierwszym odcinku obwodnicy od Marek do Kobyłki planowane jest na sierpień 2017 roku. Wykonawcą tego fragmentu S8 jest włoska firma Salini w konsorcjum z polskim Pribexem. Wartość kontraktu to 331 mln złotych. Wykonawcą drugiej części obwodnicy od Kobyłki do Radzymina ma narzucony termin zakończenia prac do końca 2017 roku. Za budowę tego odcinka odpowiada konsorcjum: włoskiego Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Prace mają kosztować 405 mln zł. Inwestorem całej obwodnicy jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.