Ford kolejny raz poprawił dwa swoje samochody, dzielnie wspierające rodziny oraz ludzi prowadzących aktywny styl życia. S-MAX i Galaxy oferujące praktyczne, siedmiomiejscowe wnętrza, zyskały oszczędny, w pełni hybrydowy układ napędowy. Benzynowo-elektryczny napęd oparto o motor spalinowy o pojemności 2.5 litra, pracujący w cyklu Atkinsona. Jednostkę połączona z silnikiem elektrycznym, automatyczną przekładnią oraz litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 1,1 kWh. Moc 190 KM w modelu S-MAX zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sekundy (pojemniejszy Galaxy do „setki” przyspiesza w 10 sekund). Prędkość maksymalna tych aut wynosi 185 km/h.
Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym. Zastosowanie układu hybrydowego obniżyło emisję CO2 o ponad 10 proc. (WLTP) w porównaniu z silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue 190 KM FWD. Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Nowy napęd umożliwia holowanie przyczep o masie do 1750 kg w wersji 5-miejscowej S-MAX Hybrid oraz do 1560 kg w odmianie 7-osobowej.
Ford S-MAX Hybrid cechuje się funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. Auto umożliwia przewożenie ładunków o wysokości do prawie 1 metra i ponad 1 metra szerokości między tylnymi nadkolami. Po rozłożeniu wszystkich siedmiu foteli, bagażnik ma pojemność 285 litrów. Przestronniejszy Galaxy oferuje ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.
Testowaliśmy: Radość z jazdy pick-upem jest możliwa. Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 KM AT10 4x4 - TEST, OPINIA
Wyposażenie nowych hybrydowych aut Forda zawiera 10-calową tablicę zegarów, pomagają kierowcom w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii. Każdy pasażer może korzystać z dobrodziejstw łączności w ruchu za pośrednictwem standardowego modemu FordPass Connect, który dostarcza sygnał WiFi nawet dla 10 urządzeń. Ponadto, FordPass Connect za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, udostępnia szereg zdalnych funkcji, jak odblokowanie zamka drzwi, status pojazdu i lokalizator, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze. System może informować o niebezpieczeństwie na drodze, nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.
Fotele kierowcy i pasażera dostępne w wariantach Trend i Titanium są regulowane na 18 sposobów i mają atest wiodącej organizacji, zajmującej się leczeniem chorób kręgosłupa – Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców). Wszystkie trzy siedzenia w drugim rzędzie są wyposażone w punkty Isofix do bezpiecznego mocowania dziecięcych fotelików, a fotele Easy Fold w drugim i trzecim rzędzie ułatwiają powiększanie przestrzeni ładunkowej, przez indywidualne składanie każdego z nich na płasko za pomocą umieszczonego w bagażniku panelu sterowania. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb lub z dzieckiem jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu opcjonalnego systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika.
Zarówno S-MAX Hybrid, jak i Galaxy Hybrid są montowane w zakładach Forda w hiszpańskiej Walencji, gdzie zlokalizowany jest również zakład montażu litowo-jonowych akumulatorów.