Jeszcze większa moc i ogromna wydajność. Aby podkreślić te dwie cechy, Audi wprowadza nową nazwę performance do modeli Audi RS6 Avant i Audi RS7. Silnik 4.0 TFSI V8 biturbo w pojazdach z takim dopiskiem, został wzmocniony do 445 kW (605 KM) i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągnięto to dzięki zmianie systemu zarządzania pracą silnika, zwiększono liczbę obrotów i podwyższono ciśnienie doładowania. Standardowa, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic została zestrojona maksymalnie sportowo.
Dawka dodatkowych sił w napędzie pozwoliła zmniejszyć czas przyspieszenia do "setki" z 3,9 s, do 3,7 sekundy. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, auta potrzebują jedynie 12,1 sekundy (o 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS). Wyposażone w opcjonalny pakiet "Dynamic", zwiększają maksymalną prędkość z 250 do 280, lub 305 km/h. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który w razie potrzeby można deaktywować.
Zobacz też: TEST Audi RS6 Avant 4.0 TFSI po liftingu: rodzinny pocisk
Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego, przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności, wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Na życzenie, Audi uzupełnia układ quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrznej stronie zakrętu, a kołem po jego zewnętrznej stronie.
Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji, dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejny element dostępny opcjonalnie, to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.