Jak donosi magazyn "Autocar", podobnie jak w poprzednim modelu RS500 ilość egzemplarzy wprowadzonych na rynek ma zostać ograniczona do 500 sztuk. Pod maskę trafi jednostka napędowa 2.3 EcoBoost dodatkowo wzmocniona i podkręcona. Mówi się, że jej moc będzie wynosić równe 400 KM. Taka moc ma wystarczyć, aby zostawić w pokonanym polu Mercedesa-AMG A45 oraz Audi RS3.
Przeczytaj: TEST nowy Ford Focus RS 2.3 EcoBoost: drogowy chuligan
Podobnie jak w standardowej wersji RS odmiana RS500 będzie posiadała napęd AWD z zaawansowanym systemem Torque Vectoring Control oraz aktywnym mechanizmem różnicowym tylnej osi. Istnieje szansa, że przednia oś dostanie elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Niewiadomą pozostaje rodzaj przekładni. Bardziej prawdopodobny jest 6-biegowy manual, ale nowy 2-sprzęgłowy automat także jest brany pod uwagę.
Więcej szczegółów poznamy już wkrótce.