W najnowszym sezonie porannego programu "Dzień Dobry TVN" Ewę Drzyzgę wspiera Agnieszka Woźniak-Starak. Po ponad rocznej przerwie prezenterka wróciła do pracy, by ponownie stanąć przed kamerami i telewizyjną publicznością. Agnieszka na co dzień jeździ typowym miejskim samochodem. Chodzi o małego Fiata 500, a nie sportowe Porsche 911 Carrera GTS, z którego wdowa po sławnym producencie sporadycznie korzysta.
Zobacz: Takim autem jeździ Agnieszka Woźniak-Starak. Samochód ma już kilka lat, ale wciąż jest bardzo szybki
W tak wielkim, choć zarazem ciasnym mieście jak Warszawa, znalezienie odpowiedniego miejsca parkingowego graniczy z cudem, a wysokie krawężniki rzadko kiedy pozwalają na swobodne zaparkowanie blisko krawędzi jezdni. Nisko zawieszonym Porsche nie sposób nie zahaczyć kołem o betonowe krawędzie. Agnieszka przemieszcza się więc czymś znacznie mniejszym i bardziej zwinnym. Jej Fiat 500 to rzadko spotykana wersja Riva, która paradoksalnie ma więcej wspólnego z luksusem, niż niektóre samochody Porsche. O co dokładnie chodzi?
Auto inspirowane legendarnym jachtem
Fiat 500C Riva to limitowana do 500 sztuk wersja włoskiego mieszczucha, którego projekt był inspirowany legendarnym jachtem Aquariva Super, zbudowanym przez firmę Riva. Dziś ceny tej wodnej maszyny wahają się od 1,7 do 2,5 mln złotych. Pod maską limitowanej serii Fiata 500 pracuje benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1.2-litra, który generuje moc 69 KM i 102 Nm. W połączeniu z 5-biegowym manualem auto potrafiło przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w blisko 13 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.
Testowaliśmy: Fiat 500 Anniversario 1.2 69 KM 5MT: 60 lat we włoskim stylu
Cechy charakterystyczne nadwozia tej odmiany to przede wszystkim ciemno-niebieski lakier "Sera BLue", podwójna linia w odcieniu akwamaryna czy granatowy, materiałowy dach. Z zewnątrz auto wyróżnia się również bardzo eleganckimi, 20-ramiennymi felgami (16-cali) oraz wieloma chromowanymi dodatkami tj. klamki, ramka pokrywy silnika i osłony lusterek bocznych. W dodatku seria specjalna Riva to jedyny Fiat 500, którego znak firmowy na klapie bagażnika ustępuje miejsca logo legendy żeglarstwa, a nazwa producenta jachtów znajduje się na nadkolu, na drewnianej wstawce panelu bocznego i na desce rozdzielczej.
Wyjątkowe wnętrze
Więcej nawiązań do ekskluzywnej łodzi motorowej nie brakuje także w kabinie. Największe wrażenie robi deska rozdzielcza wykonana z lakierowanego ręcznie mahoniu ze wstawkami z drewna klonowego. Stworzenie tej ozdoby wymagało innowacyjnego procesu inżynieryjnego - by zapewnić doskonałą stabilność, elastyczność i wytrzymałość na długie lata, drewno zostało nałożone na szkielet z ultralekkiego włókna węglowego. Z mahoniu wykonana jest również nakładka ochronna progów, gałka dźwigni zmiany biegów oraz część kierownicy.
Przeczytaj także: Fiat 500e La Prima - CENA. Tyle kosztuje pierwsza edycja elektrycznej pięćsetki
W tym wydaniu auta siedzenia zostały obszyte ekskluzywną skórą Poltrona Frau w kolorze kości słoniowej, z przeszyciami tworzącymi „rurki" i obszyciami w innym odcieniu kości słoniowej. Lamówki występują w kolorze niebieskim Blu Sera, tworząc profil pasów bezpieczeństwa występujących również w kolorze kości słoniowej. Wszystko w samochodzie, począwszy od kolorów, aż po materiały, nawiązuje do wnętrza jachtu Aquariva Super. Dbałość o detale widać gołym okiem, w całej spójnej i eleganckiej palecie kolorów. Dywaniki oferowane są z wykończeniami w kolorze kości słoniowej i kontrastowymi przeszyciami Blu Sera, tak samo, jak wykładzina bagażnika z drewnianą wstawką z napisem Riva.
Bogato wyposażony
Na bogate wyposażenie standardowe wersji Riva składa się siedem poduszek powietrznych, ABS wraz z systemem EBD (Electronic Brake Distribution), ESC (Electronic Stability Control), ASR (Anti Slip Regulation) Hill Holder, który wspomaga kierowcę podczas ruszania pod górę i HBA (Hydraulic Brake Assistance), który pomaga podczas awaryjnego hamowania. Nie brakuje też automatycznej klimatyzacji, świateł przeciwmgłowych, świateł do jazdy dziennej oraz zindywidualizowanego ekranu TFT z tłem w kolorze akwamaryna i logo Riva.
Wysoka cena luksusu
Fiat 500 Riva oraz 500C Riva to wersje produkowane wyłącznie w 2016 roku, których łącznie powstało tylko 500 sztuk. W cenniku polskiego importera ten wariant startował w promocyjnej ofercie od 61 900 zł (Fiat 500), lub od 70 900 zł (Fiat 500C).